Faworytami rywalizacji są bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Wygrali oni wszystkie trzy dotychczasowe eliminacje, prezentując wysoką i równą formę. W klasyfikacji uzyskali już sporą przewagę nad konkurentami i pewnie zmierzają po pierwszy w karierze tytuł mistrzowski. Ale w sporcie nigdy niczego nie można przesądzać – do zakończenia sezonu pozostały przecież jeszcze cztery trudne starty…
Najgroźniejszymi rywalami Marcina i Michała są Kamil Butruk i Maciej Wilk oraz Michał Streer i Krzysztof Janik. Obie załogi zgromadziły dotychczas tyle samo punktów. Michał poczynił od ubiegłego sezonu duże postępy. Kamila z kolei prześladuje pech. Przed rozpoczęciem zmagań wydawało się, że posiadając tak wielką rutynę, powinien dominować w rozgrywkach. Tymczasem ma aż 21 punktów straty do lidera po trzech eliminacjach, a przyczyną jest… zbyt częste opuszczanie drogi i przebijanie opon.
Przyjemną niespodziankę sprawia swoim kibicom ubiegłoroczny debiutant, Przemysław Zabrocki. Startując z Szymonem Gospodarczykiem jeździ w tym sezonie bardzo pewnie i liczy się w rywalizacji o podium mistrzostw kraju!
Kolejne pozycje w klasyfikacji zajmują Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz oraz Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz. Obie załogi punktowały jednak tylko w dwóch rajdach.
Rozgrywany na luźnych nawierzchniach 3. Rajd Lotos Baltic Cup nie powinien być zbyt trudną próbą dla posiadających szutrowe zawieszenia samochodów Peugeot 206 XS. Pucharowe auta wielokrotnie udowadniały, że nie straszne są dla nich piaszczyste OS-y. A jak zapewniają organizatorzy – o ile nie będzie opadów deszczu w najbliższych dniach – trasa powinna być stosunkowo twarda.
Rajd rozpoczął się już w czwartek, 26 lipca Badaniem Kontrolnym. Dzień później załogi zaliczyły odcinek testowy, a wieczorem – na stadionie w Gdańsku rozegrano prolog. Prawdziwe ściganie przewidziano na sobotę i niedzielę (28 i 29 lipca).
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Najnowsze komentarze