Już niedługo kupno samochodu z silnikiem diesla i napędem 4×4 może być bardzo problematyczne. Producenci wycofują się z takiej kombinacji z uwagi na coraz mniejsze zainteresowanie klientów. Są jednak zastosowania, gdzie diesel pozostaje bezkonkurencyjny, a niskie zużycie paliwa jest kluczowe. Duster 4×4 jest propozycją godną rozważenia.
Chociaż w Polsce króluje coraz bardziej LPG, a Dacia Duster posiada taką wersję, to godna rozważenia jest też odmiana z dieslem. Szczególnie, że można ją mieć z bardzo dobrym i sprawdzonym napędem na wszystkie koła.
Jadąc rozsądnie Dacia Duster 4×4 spali 5-6 litrów na 100 kilometrów. Nie jest demonem prędkości, na autostradzie będzie głośna, ale wjedzie praktycznie wszędzie. Duży prześwit i krótkie zwisy powodują, że model ten jest chętnie wybierany przez miłośników off-road, ale pracuje też ciężko na budować w trudnych warunkach, wszędzie tam gdzie potrzeba dojechać mimo trudnych warunków.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, spalanie, plusy i minusy
W trybie 4×4 samochód napędza wszystkie koła do prędkości 50 km/h. W aktualnej wersji Duster ma też możliwość regulowania prędkości zjazdowej z góry między 5 a 30 km/h a krótkie (od 1 do 5) biegi zastępują nieco bardziej rozbudowane układy terenówek. Szóstka jest do szybkiego przemieszczania się a dzięki momentowi obrotowego wynoszącemu 260 Nm i dostępnemu już od 1750 obrotów jest to wyjątkowo elastyczny pojazd.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG i nie tylko
Wady? Wyciszenie nie jest tak dobre jak u konkurentów i nie można zamówić automatycznej skrzyni biegów w wersji 4×4. System multimedialny ma już swoje lata, więc zdecydowanie lepiej korzystać z bardzo sprawnego Apple CarPlay lub Android Auto, które działają znakomicie. Miłośnicy hi-fi nie znajdą tu subwoofera i wysokiej klasy głośników a osoby oczekujące skór i drewna będą mocno rozczarowane. Duster nie oferuje też w żadnej wersji prestiżu – brak tej opcji jest rozczarowaniem dla wielu miłośników marek używanych marek premium.
Dustera dCi 4×4 można kupić tylko w wersji wyposażenia Extreme, której cena zaczyna się od 113.200 zł. Skonfiguruj swojego Dustera teraz.
Dacia Duster – dane techniczne | |
Długość | 4,34 m |
Szerokość bez lusterek | 1,80 m |
Wysokość | 1,69 m |
Rozstaw osi | 2,67 m |
Pojemność bagażnika | 467 dm3 (414 l z opcją koła zapasowego) |
Pojemność zbiornika | 50 l |
Opony | 215/60 R17 |
Waga | 1439 kg |
Najnowsze komentarze