Dacia wkrótce dołączy do swojej oferty nowy dwupaliwowy silnik, który będzie pracował zarówno na benzynie jak i na LPG. Jednostka trafi pod maskę Dustera, ale będzie ją można zamówić także z modelami Sandero, Sandero Stepway, Logan i Logan MCV.
Podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutowała Dacia Duster z nowym silnikiem LPG, który ma przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2, jeszcze zanim rumuński producent zdecyduje się na elektryfikację gamy modelowej. Według Dacii emisja CO2 pojazdów z napędem LPG jest o ok. 10% niższa niż modeli z porównywalną jednostką benzynową.
Dwupaliwowy, trzycylindrowy silnik TCe o mocy 100 KM generuje maksymalny moment obrotowy 170 Nm dostępny od 2.000 obr./min. Pojazdy zostały wyposażone w dodatkowy zbiornik LPG wykonany z wytrzymałej blachy stalowej, który został zamontowany w miejscu koła zapasowego.
Dacia zapowiada, że samochody z nowym silnikiem nie tylko umożliwią ekonomiczną jazdę dzięki atrakcyjnej cenie gazu, ale będą przystępne dla klientów w momencie zakupu. Modele z LPG mają być oferowane w cenie tylko o 1.000 zł wyższej niż wersje 1.0 TCe 100, a dodatkowe koszty szybko się zwrócą. Wydatki na paliwo w przeliczeniu na kilometr są niższe nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% niższe w przypadku silników wysokoprężnych.
Instalacja LPG jest montowana już w zakładzie produkcyjnym. Dacia zapewnia, że czas dostawy będzie identyczny z wersjami benzynowymi i wysokoprężnymi. Dla pojazdów obowiązuje też jedna gwarancja na samochód i układ LPG. Naprawy i serwisowanie samochodu będą odbywały się w jednej sieci.
Najnowsze komentarze