Dacia gama na rok 2020 – nowe modele w ofercie nadchodzą

52 39 851

Duże zmiany w jednej z najpopularniejszych marek w Polsce. Nowa Dacia Sandero, Logan MCV i Dokker, możliwy facelifting Dustera oraz napędy hybrydowe. To wszystko czeka nas już w przyszłym roku. 

Gama Dacii na rok 2020 to nowe modele, nowa płyta podłogowa i zelektryfikowane napędy, bazujące na rozwiązaniach z Renault Clio V. Do tego najnowsza generacja benzynowych silników TCE, opracowana wraz z Renault i Mercedesem.

Zobacz jeszcze najnowsze informacje o Dacii.

Nowa Dacia Sandero 2020

Dacia Sandero 2020

Nowa Dacia Sandero ma być większa i będzie bazować na rozwiązaniach z Clio V. Dłuższa, z większym rozstawem osi, zupełnie nowym wnętrzem a stara ma pozostać tylko cena. Nowa Dacia Sandero będzie bazować na płycie podłogowej CMF-B Renault i ma już bezpośrednio konkurować z popularnymi modelami konkurencji, w szczególności dzięki nowemu wnętrzu, lepszemu wyciszeniu i większej ilości opcji wyposażenia. Bezkluczykowy dostęp, kamera 360 stopni i automatyczna klimatyzacja będą w końcu dostępne w Sandero. Wizualnie Sandero będzie nawiązywać do aktualnego modelu Dustera i prawdopodobnie zapożyczy od niego wnętrze.

Wśród silników oczekujemy napędu hybrydowego a w najmocniejszej wersji może pojawić się 1.3 TCE 130 KM. Dacia przymierzała się też do budowy sportowej wersji Sandero RS, co mogłoby oznaczać nawet 150 KM. Jest to też niezła tania baza do tuningu. Podobnie jak dzisiaj, najwyższą odmianą będzie wersja Stepway, z większymi kołami, podwyższonym nadwoziem oraz relingami.

Premiery spodziewamy się w Genewie w marcu 2020 i chwilę później w salonach.

Nowa Dacia Logan MCV

Razem ze zmianami w Sandero zobaczymy nową Dacię Logan MCV. Przód Sandero, tył samochodu kombi, nowe wnętrze i te same opcje jeśli chodzi o napęd, z hybrydą włącznie. Prawdopodobnie zobaczymy ją w Genewie w marcu 2020.

Nowy 7-osobowy Duster (następca Lodgy) 2020

Kolejna nowość w gamie to 7-osobowy Duster. Nie znamy jeszcze nazwy nowego modelu, bo raczej wątpliwe jest utrzymanie Lodgy. Samochód ma wyglądać jak rasowy SUV i bezpośrednio bazować na wyglądzie Dustera. Nowe wnętrze będzie skrywać 7 pełnowymiarowych siedzeń. Duży SUV zyska też nowe silniki i możliwość wyboru napędu 4×4.

Podobnie jak w przypadku Sandero, wnętrze również zostanie przejęte z Dustera.

Dacia Dokker 2020

Dużo nowocześniejsza, lepiej wyciszona, z nowymi opcjami wyposażenia. Skoro zmieniamy całą gamę, to nie może zabraknąć też samochodu dostawczego. Będzie też rodzinno/firmowa wersja Stepway.

Dacia Duster Facelifting 2020 i serie limitowane

Nie mamy jeszcze ilustracji, ale odświeżony Duster z nowym pasem przednim, zmienionymi tylnymi światłami, napędem hybrydowym również powinien zagościć w salonach w przyszłym roku.

SUV Coupe – Dacia Arkana?

Chociaż Renault zarzeka się, że nie wprowadzi Arkany do produkcji w Europie, to jednak są pogłoski o rozpoczęciu produkcji tego samochodu pod marką Dacia. Elegancki SUV coupe konkurowałby bezpośrednio wyglądem z… BMW 6. Trzeba przyznać, że Arkana wyglada świetnie!

Te same ceny czy drożej?

Dacia ma dużą ambicję pozostać na podobnym poziomie cenowym co dzisiaj. Według informacji, które dochodzą do nas od przedstawiciela, zmiany w cennikach jednak będą – od kilkuset złotych do ponad tysiąca za dany poziom wyposażenia.

Zobacz testy najnowszych modeli Dacii.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
10 Wątki komentarzy
42 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
50 Autorzy komentarzy
RomanPitPitPitJa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Waldi
Gość
Waldi

A co z Loganem w wersji sedan? Coś wiadomo co dalej? Wiem że w porównaniu z Sandero nie jest tak popularny, ale jednak klienci się na niego znajdują i przyszłości znajdą.

Gruby
Gość
Gruby

To się sprzedaje chyba tylko w Rumunii…

Michał508
Gość
Michał508

Pewnie go nie będzie w ofercie w Europie. To, że są jakieś osoby zainteresowane nadal Loganem sedan, nie oznacza, że jest to rentowne, aby był on znowu w ofercie. Dacia (Renault) analizuje sprzedaż obecnej generacji i szacuje popyt na nową, od tego zależy istnienie tej wersji nadwoziowej Logana.

Melo
Gość
Melo

Raczej marna szansa na model rs i suva coupe. Dacia to tania marka, a te modela nijak się w to nie wpisują.

Mechanik
Gość
Mechanik

Skoda też miała być tanim wozidłem , a teraz ceny z kosmosu jakość tandetna , a mimo to jakoś się sprzedaje

Paweł
Gość
Paweł

To jak wytłumaczyć taką sytuację? Znajomy handlowiec dostał najnowszą Skodę Scala. Wszystko fajnie, całkiem dobrze wyposażona, przyzwoicie jeździ itd. Cena jego akurat nie interesuje bo nie on płaci. Po przejechaniu 3000 km kontrola oleju. Trzeba było dolać 0.8l.Wizyta w serwisie i tekst tu jest wszystko w porządku bo dla tego silnika norma to 0,5l na 1000km. I gdzie ta jakość? Mój stary Polonez z bliżej nie określonym przebiegiem brał 1litr na 10000km i uważałem, że było to za dużo

Arcapone
Gość
Arcapone

Kolego nawet w nowych Mercedesach
przez pierwsze 10000 km dolewasz często oleju.A co dopiero w Skodzie A już w tym niby samochodzie Dacia

Marcin
Gość
Marcin

Kupiłem nową Lodgy dwa lata temu i poza wymianami nie dolałem nawet grama oleju. Mamy za to służbowego Passata, który jest u nas od nowego (obecny przebieg to 80000km) i od zawsze między wymianami trzeba dolać 0.8 do nawet 1,5 litra oleju silnikowego. Dla serwisu to sprawa normalna, dla mnie nie…

Paweł
Gość
Paweł

OK Rozumiem okres docierania ale ja mam inne auto spokrewnione z VW od nowego i żre to olej od zawsze i to w chorych ilościach mimo 50000km przebiegu

Kamil
Gość
Kamil

Ale oczywiście wiesz o tym, że Mercedes opracowuje teraz silniki wspólnie z Renault

Szymon
Gość
Szymon

Niby dacia! A ty kolego czym jeździsz? Tatusia samochodem

Arcapone
Gość
Arcapone

Synuś ja mam już dwoje dorosłych dzieći.
A czym jeżdżę?
Od 20 lat tylko gwiazda na masce!

Kamil
Gość
Kamil

Czyli po prostu snob… tylko po co zaglądasz do artykułów na temat tych według ciebie „niby samochodów” Ja też jeździłem wiele lat autami z gwiazdą na masce (W115, W123, W201, W124)i kochałem te auta ale po W210 nigdy więcej

Arkapone
Gość
Arkapone

Nie snob,tylko pasjonat motoryzacji.Warto wiedzieć co się dzieje na każdej półce samochodów.Ciekam tylko jestem gdzie te NOWE Dacie będą za 10,20 lat.Czy ktoś wspomni o czymś takim.A gwiazda jest NIEŚMIERTELNA i basta!!!!

Marcin
Gość
Marcin

Pasjonat wiedział by, że te Dacie wcale nie są takie złe. Jestem mechanikiem samochodowym z 25 letnim stażem i wieloma stałymi klientami. Powiem tyle nie jeden użytkownik współczesnego auta z gwiazdą na masce pozazdrościł by niezawodności Dacii. Serwisuje ich kilka i nigdy nie było poważnych usterek a auta mają przebiegi rzędu 300-500tyś km.

Arkapone
Gość
Arkapone

Mam dwie gwiazdy jedną 4 letnią jest ok.
Druga perełka to W124 3.0 147 km 1993r.
Ma ponad 550 tys.i wiem że zrobi drugie tyle.
I tu jest ukryta ta pasja!!!

Marcin
Gość
Marcin

Ja mam 5 starych samochodów (VW 1200 1965r, Fiat 1500 1966r,FSO Polonez 1500 1978, Ford Taunus 1980, Mercedes 190 2.0 1986r i planuje zakup jeszcze kilku) a na co dzień jeżdżę Dacią Sander Stepway na miasto, na zakupy, do odwiedzenia dzieci do szkoły jest to idealne auto i lepszego mi nie potrzeba

Marcin
Gość
Marcin

Poczekaj jeszcze trochę i zobaczymy czy z tej czteroletni będziesz taki zadowolony. Naprawiam taką jedną Eklasę która nie ma jeszcze 200tyś km przebiegu a wymieniono w niej części za ponad 20tyś zł i dalej nie jest rewelacyjnie ASO już dawno klienta pogoniło

Arcapone
Gość
Arcapone

W prawie 5 lat zrobiłem nim 160tys.i były drobne usterki.Ale mojego 26 latka jestem bardziej pewny niż tego 4,5 letniego.

Pit
Gość
Pit

Taksówka z Niemiec i 200tys km?
Zgodzę się ze 800-900tys i zaczyna sie psuć.
Podłącz kolego Star Diagnosis i sprawdz stan przebiegu a nie z licznika

Marcin
Gość
Marcin

Ukryta pasja zgoda. Zdecydowanie ukryta…

Pit
Gość
Pit

I tak 3maj.

Roman
Gość
Roman

Kol.Arkapone. Ta 4 letnia gwiazda jeszcze pojeździ, ale ta 26 letnia to niedługo będzie mogła jeździć tylko po polach, bo jak wprowadzą dopuszczalne normy emisji spalin to obawiam się, że ta gwiazda sprzed ćwierć wieku nie spełni ich i gdzie będzie można nią jeździć?

Pit
Gość
Pit

Serio?
A w czym w210 był zły?
Chyba ze wsiadles w zjeżdzoną taxe po 15stu tarasach…

Pajton
Gość
Pajton

Moja lepsza połówka kupiła 7 lat temu „pseudosamochód” z „najgorszym w swojej klasie” śmierdzącym dizlem, czyli Dacię Duster 1,5 cdi z napędem na 4 łapy. Serwisowania regularnie ma w tej chwili stuknięte 300 tysięcy i nic się nie dzieje. Pali około 6 litrów w jeździe mieszanej. Między wymianami oleju niczego nie dolewa. Raz przytkał się wtrysk – mechanik najpierw załamał ręce, a potem go czymś przedmuchał (paliwo lane wyłącznie na „markowych stacjach” okazało się nie bardzo markowe) i nadal jeździ. Czego chcieć więcej? „Dzwonków i ikonków”? Wyrosłem już.

Kris
Gość
Kris

W tym niby samochodzie dacia nie ma potrzeby dolewania oleju nawet po zdecydowanie wiekszym przebiegu- jak nie masz pojecia to sie udzielaj

Ja
Gość
Ja

Jeździsz mercedesem ze tak mówisz?
Ja akurat jezdze kilkoma nowymi i jakos nic nie dolewam.

Karol
Gość
Karol

Ale teraz ponownie ma być tanio. Ponoć Skoda jest za blisko VW, a ma być bardziej jak Dacia

Arnold
Gość
Arnold

Zależy z czym porównasz, bo jak z daćką to wykonanie jak w mercedesie.

Michał
Gość
Michał

Nie wiem czym w w tej Skodzie podniecać Pierwszą Fabią jeździłem długo i była OK. Naturalnie po nowe auto w pierwszej kolejności wszedłem do Skody. Potrzebne było mi nie wielkie kombi (zresztą taka była moja Fabia) zrobiłem jazdę próbną i byłem zdecydowany na zakup ale gdy zobaczyłem cenę za wersję podstawową… Poszedłem do Dacii i kupiłem Logana MCV w aucie mam wszystko co chciałem a wcale nie zapłaciłem więcej czy plastiki gorsze? Może nieco bardziej twarde ale w czasie jazdy mam ciekawsze rzeczy do zrobienia niż macać plastik a na postoju to wolę ręce trzymać na kolanach żony

Zdzisław
Gość
Zdzisław

Nic dodać nic ująć :) W punkt!

ToJa
Gość
ToJa

No nie wiem. W firmie mamy kilka Rapidów. Różnicę z Dacią widzę, na korzyść Dacii.

DACIAfan
Gość
DACIAfan

Jak Dacia pojdzie ta droga ci skoda to porazka bedzie

Ja
Gość
Ja

A dacia nie jest tandetna?
W porownaniu do skody skoda to porsche

Elo
Gość
Elo

Ale target dacii to „kapelusznicy” i ludzie, którzy szukają taniego wozidła. Po co im 150KM albo coupe?

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Taniego i dobrego wozidła, a kapelusznicy jeździli wiśniowymi Skodami Favorit.

Elmo
Gość
Elmo

Tania i dobra to jest toyota, dacia gra przede wszystkim ceną.

MK
Gość
MK

Ale się vqrvię jeśli już zaraz wypuszczą lifting Dustera. !! Dopiero co trzylatka poprzedniej wersji sprzedałem, żeby najświeższy mieć model

Jsj
Gość
Jsj

Mam nadzieję że po lifcie będzie można w końcu mieć automat lub choćby skrzynie zautomatyzowaną, bo ta ręczna przekładnia to jakiś dramat.

MaArek
Gość
MaArek

Mnie najbardziej interesowały y lepsze multimedia w Dacii. Wiem że to droga opcja ale obecne to są na poziomie sprzed 15 lat jak chińskie radio za 1000 zł. Oby nowe było lepsze graficznie i pokazywał czujniki parkowania. Ale nie liczę na to bo Clio 4 i Captur też mają żenujące systemy No i jeśli w Sander i Loganie będzie automatyczna klimatyzacja to wzmocni ofertę. Przecież mało zamożni też mają prawo mieć tą opcję to żaden luksus w XXI wieku. A korbotronik to żenada. A cena, wzrost o 2 tysiaki może i spory ale ludzie nie chcą tandety. Lakierowane zderzaki i… Czytaj więcej »

Michał
Gość
Michał

Jeżdżę po mieście parkuję pod supermarketami i bogosławię to, że moje auto ma zwykłe czarne zderzaki. Człowiek nie przejmuje się drobnymi obcierkami czasem wystarczy tylko przetrzeć plakiem czy czymś podobnym, żeby pozbyć się pamiątek po jakiś babach co to wózkiem zakupowym się obetrą. Od tego są zderzaki, a co przy lakierowanych? Wygląd może lepszy ale każda obcierka i co? Wizyta u lakiernika?

Dario Dacia
Gość
Dario Dacia

Jak chcesz lepsze multimedia to kupujesz radio z Androidem i masz wszystko co najnowsze z Bluetooth 5.0 i Androidem 9.0, plus te wszystkie bajery 360 kamera itp

Wacek
Gość
Wacek

Wożę się Dusterem. Troszkę wyciszenie wewnątrz słabe. Reszta REWELKA. Z Dacii śmieją się ci co śmigają 25 latkami. Porażka.

Marcin
Gość
Marcin

Bo trzeba jakoś leczyć kompleksy… „Patrzajta ja to mum jałdi i wszystkie somsiady mi zazdroszczę a tyn to se jakieś Dacie kupuja Jak podjade pod disco to wszystkie moje…”

Jaga
Gość
Jaga

Też się Dusterem wożę.Mimo że nie najmłodszy to świetnie się spisuje.Spalanie na mieście w granicach 6-6,5 l na 100km.Przyspieszenie przyzwoite mimo krótkich biegów,no i żadna górka niestraszna.A takie Audi przy bardziej stromym podjeździe się jąka

DACIAfan
Gość
DACIAfan

Wkoncu nowe sandero stepway!!!!!!!!! urwa…3 lata czekam!!!! Jedno auto juz bedzie zaklepane dla zony!!! Czekam z niecierpliwoscia!!! Kusi tez duster 1.0 z lpg wkoncu spalanie tego auta bedzie ok 8l lpg w miescie czyli koszt 16zl przy spokojnej jezdzie.Kusi tez sandero stepway z 75km silnikiem w rewelacyjnej cenie to hicior!!! Dacia widac pozbywa sie stanow magazynowych poprzedniej generacji.Kocham Dacie za stosunek ceny do jakosci.Dacia to Ford T XXIw…to najlepsze auta ever!!!! Zostawcie najlepsze ceny to wtedy nadal bedziecie super!!!! Zygam autami niemieckimi na japonskie mnie nie stac.Wole nowe do 50tys podniesione z klima niz premium uleporozbitka z niemiec od turka… Czytaj więcej »

Zenek M
Gość
Zenek M

I nie zapomnij przy jeździe na zimny łokieć podkręcić swoje ulubione Disco Polo.Normalnie laski to się pojscają jak Cię zobaczą

Piotr
Gość
Piotr

Nie każdy gustuje w ssakach leśnych.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Zgadza się disco polo zimny łokieć itp do domena kierowców jeżdżących starym sztrotem prosto zza zachodniej granicy. Jakoś nigdy nie widziałam takiego zachowania u osób jeżdżących Dacią ale za to wiele razy w autach z czterema zerami na atrapie.. i jeszcze te powroty w poniedziałki nad ranem na budowy… pięciu a nawet i sześciu w środku, szyby zaparowane bo filtry kabinowe od lat nie wymieniane, wszystko mocno skacowane, wystarczy drzwi otworzyć żeby oddechem się naje.. ć ale są panami na wsi?Są

emil
Gość
emil

Ciekawy jestem jak cenowo to będzie wyglądać. Chociaż w sumie ja i tak nie mam zamiaru przesiadać się z mojego xlv, bo świetnie pracuje na lpg. A wiadomo, to zawsze tańsze tankowanie ;)

Michał
Gość
Michał

Tak się zastanawiam. Gdyby ktoś z ulubionego przez naszych rodaków niemieckiego koncernu motoryzacyjnego zebrał z półek magazynu stare części w tym koniecznie silnik 1,9TDi (opracowany zresztą w laboratorium… Fiata) nazwał to to Trabant czy Wartburg (tak są Niemcy, którzy mają sentyment do tych aut – tak samo jest to niewytłumaczalne jak sentyment do FSO czy FSM) to czy też było by tyle zgrzytów, heitu itp. To musi być h…. e bo się nazywa Trabant…

ToJa
Gość
ToJa

Arcana nie konkuruje z BMW X6, bo jest od niej o wiele mniejsza. No bez przesady z tym marketingiem ;)

Dacia powinna wprowadzić Kwida! To byłby HIT w europie. Kwida i elektrycznego Kwida K-ZE (nawet zasięg taki jak w Chinach styknie)