Okazuje się, że LPG, paliwo bardzo popularne w Polsce, we Włoszech i w Turcji, zdobywa coraz więcej zwolenników we Francji. Autogaz jest tam promowany dzięki fabrycznym instalacjom w samochodach marek Dacia i Renault.
Rosnące koszty życia i spadająca wartość pieniędzy powodują, że coraz więcej osób szuka oszczędności. Jednym ze sposobów radzenia sobie z codziennymi wydatkami jest wybór auta z fabryczną instalacją gazową. Takie są w ofercie marek Dacia oraz Renault.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie
Dacia oferuje napędy zasilane autogazem we wszystkich swoich modelach za wyjątkiem elektrycznego Springa a co więcej promuje je, zrównując ceny wersji benzynowej i LPG a Duster, Jogger i Sandero są dostępne ze 100-konnym silnikiem ECO-G. W przypadku Renault taka opcja dostępna jest w dwóch najpopularniejszych modelach, czyli Clio oraz Captur. Co więcej, grupa Renault zamierza rozwijać napędy LPG i wkrótce zaprezentuje nowy, mocniejszy silnik tego typu.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Tanie paliwo kusi a w efekcie w 2023 r. na francuskim rynku sprzedano aż 63.096 nowych pojazdów zasilanych LPG, co stanowi wzrost o 34,68% w porównaniu z rokiem 2022. Trend ten widać także na rynku aut używanych, wzrost wyniósł 22,14% – co przekłada się na 29.427 szt. Głównym powodem zakupu LPG jest oczywiście niska cena. Nad Sekwaną średnia cena za litr wynosiła 0,98 euro.
Dacia i Renault mają więc bardzo mocny atut sprzedażowy w postaci fabrycznych instalacji i niewielką konkurencję.
Zobacz ofertę aut z LPG Renault w Polsce | Zobacz ofertę aut z LPG Dacia w Polsce
Najnowsze komentarze