Kolejna nowość w ofercie marki spod znaku lwa. Peugeot e-Traveller podobnie jak wcześniej e-Rifter i Expert doczekał się face liftingu. Co nowego ma do zaoferowania elektryczny van?
W 2016 roku osobowa wersja modelu Expert została przemianowana na Traveller a siedem lat później Peugeot zafundował obu pojazdom face lifting. Tym razem nie możemy mówić wyłącznie o kosmetyce, ale poważnej zmianie wyglądu zewnętrznego. Dostawczaka już widzieliśmy, przyszła kolej wersję pasażerską. Pierwszeństwo przy odnowieniu miał model elektryczny. Peugeot e-Traveller otrzymał przeprojektowaną osłonę chłodnicy, nowe logo oraz reflektory LED-owe, które zgodnie z językiem stylistycznym Peugeota imitują trzy pazury.
Nowy Peugeot e-Traveller ma dwie wersje o długości: 4,98 m oraz 5,33 m. Dzięki wysokości 1,90 m pojazd ma dostęp do większości podziemnych parkingów.
Zobacz także: Nowy Peugeot 5008 1.2 MHEV 136 KM – ile pali w mieście i na autostradzie?
Peugeot e-Traveller jako bus lub taxi
Peugeot dostrzega potencjał w elektrycznym modelu jako transport hotelowy, miejski bus lub taksówka. W ofercie znajdziemy wariant VIP z czterema niezależnymi siedzeniami zwróconymi do siebie, luksusowym wykończeniem i bogatym wyposażeniem obejmującym m.in. trójstrefową klimatyzację oraz przyciemniany szklany dach. Francuska marka zadbała o również o praktyczny charakter pojazdu dzięki obecności przesuwanych, wyjmowanych siedzeń, półek w drugim rzędzie oraz zintegrowanych rolet słonecznych.
Przy 9 osobach na pokładzie do dyspozycji mamy bagażnik o pomności 1500 litrów. W wersji 5-osobowej, przestrzeń na bagaże zwiększa się do 3000 litrów. Największe możliwości transportu, bo pojemność 4900 litrów w bagażniku otrzymamy, kiedy zajęte będą wyłącznie przednie fotele.
Co nowego we wnętrzu?
Kierowca e-Travellera ma do dyspozycji nową dźwignię zmiany biegów „e-Toggle”, cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10-cali oraz 10-calowy centralny ekran dotykowy z systemem i-Connect, który bezprzewodowo połączymy z Apple CarPlay i Android Auto. W wyższych wersjach wyposażenia dostępna jest nawigacja TomTom Connected. W obsłudze głównych funkcji informacyjnych i rozrywkowych pomoże kierowcy asystent głosowy „OK Peugeot”. Wśród wizualnych zmian, oprócz nowego emblematu marki znajdziemy ozdobne listwy w kolorze Liquid Palladium na panelach bocznych oraz nową tapicerkę.
Na liście systemów wspomagających bezpieczeństwo Peugeot wymienia: ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz ogranicznik prędkości. Producent obiecuje więcej schowków, opcjonalną podgrzewaną kierownicę, a także adaptacyjny tempomat. Dzięki aplikacji MyPeugeot wiele funkcji dostępnych jest zdalnie jak na przykład planowanie trasy, sterowanie centralnym zamkiem, czy włączanie świateł. Za pomocą smartfona możemy planować również ładowanie pojazdu.
E-Traveller poradzi sobie także na nawierzchniach o gorszej przyczepności, dzięki systemowi Advanced Grip Control z Hill Assist Descent Control.
Zobacz także: Ale cena! Nowy Peugeot e-308 i e-308 SW już na polskim rynku. Ile kosztują?
Nowy Peugeot e-Traveller jest wyposażony w dwa gniazda USB-C na desce rozdzielczej, dwa gniazda USB-C w drugim rzędzie siedzeń i dwa gniazda 12 V. Bezprzewodowa ładowarka do smartfona znajduje się teraz na konsoli środkowej.
Peugeot e-Traveller – silnik i zasięg
Nowy Peugeot e-Traveller jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Dostępne są trzy tryby jazdy: Eco, który zapewnia największy zasięg, Power, który pozwoli uzyskać maksymalne osiągi oraz Normal, czyli kompromis pomiędzy dwoma wspomnianymi ustawieniami. Akumulator o pojemności 75 kWh umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu dystansu do 350 km. Nowością jest układ hamowania regeneracyjnego, który możemy regulować w trzech poziomach za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą.
E-Traveller jest wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW (opcjonalnie dostępna jest ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW). Może być też ładowany z mocą do 100 kW za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego. Szacowane czasy ładowania:
- Publiczna stacja DC 100 kW: 45 minut (ładowanie od 0 do 80%).
- Wall Box 11 kW : pełne ładowanie za pomocą ładowarki pokładowej o mocy 11 kW w ciągu 7 godzin i 30 minut.
- Wall Box 7,4 kW: pełne ładowanie za pomocą ładowarki pokładowej o mocy 7,4 kW w ciągu 11 godzin i 20 minut.
Najnowsze komentarze