Do tej pory na polskim rynku dostępny był Peugeot e-308 w premierowej wersji First Edition, ale elektryczny kompakt w końcu dołączył do regularnej oferty. Cena wersji podstawowej Allure wynosi u polskich dealerów 192.500 zł.
Nowy Peugeot e-308 oraz e-308 SW do tanich nie należą, ale tak to już z samochodami elektrycznymi jest. Klienci poszukujący pojazdów napędzanych prądem, niestety muszą sięgnąć głębiej do kieszeni. W zamian, producenci starają się dorzucić kilka dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu do wersji spalinowej i tak samo jest w przypadku e-308. Elektryk jest bogatszy.
Cena e-308 Allure wynosi 192.500 zł (zobacz cennik). Na wersję GT musimy przeznaczyć 202.800 zł. Dla porównania za Renault Megane e-Tech z silnikiem elektrycznym o mocy 130 KM zapłacimy 184.900 zł. Peugeot nie ograniczył się jednak wyłącznie do elektryfikacji jednej wersji nadwoziowej i proponuje również kombi na prąd. E-308 SW kosztuje o 5 tys. zł więcej od hatchbacka.
Peugeot e-308 o zasięgu 400 km
Peugeot e-308 i e-308 SW są napędzane nowym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM) ) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 12,7 kWh/100 km. Akumulator o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) generuje napięcie 400 V i zapewnia ponad 400 km zasięgu zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji). Aby móc jak najlepiej zarządzać zużyciem energii, kierowca ma możliwość wyboru spośród trzech trybów jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Co więcej, dzięki trybowi „BRAKE” może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.
Zobacz także: Ile pali Peugeot 308 Hybrid 180 PHEV? Szczegółowe pomiary i zaskakujące wyniki
Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala prądu stałego o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Dodanie do oferty elektrycznych układów napędowych jest kolejnym krokiem w elektryfikacji oferty 308. Kompaktowy model możemy zamówić również w wersji hybrydowej plug-in o mocy 180 oraz 225 KM oraz z układem miękkiej hybrydy o mocy 136 KM. W katalogu znajdziemy również benzynowy silnik 1.2 turbo mocy 130 KM oraz 130-konnego diesla.
Peugeot e-308 Allure – wyposażenie standardowe:
- Czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania
- Felgi aluminiowe 18″ Ottawa + opony 215/45/R18
- Tapicerka Falgo materiałowa, łączona z elementami ze skóry ekologicznej
- Fotele z dodatkowym trzymaniem bocznym
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem jakości powietrza
- Reflektory przednie Eco LED z systemem High Beam Assist(HBA)
- Ręczna regulacja wysokości wiązek świateł przednich
- i-Toggles: dodatkowy ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami
- i-Connect Advanced: Mirror Screen-kompatybilny z Apple Carplay/Android Auto, wbudowana nawigacja, dwa gniazda USB-C, gniazdo 12V
- Pakiet Drive Assist (zawiera funkcjonalności pak. SafetyPlus): ACC S&G -tempomat adaptacyjny ograniczający prędkość aż do zatrzymania. Gdy postój trwa do 3s, sam podejmuje dalszą jazdę
- Ładowarka pokładowa 11 kW, trójfazowa
- Podgrzewanie kierownicy
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Peugeot
e-308 GT – wyposażenie standardowe:
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia pojazdu ADML
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania
- Relingi dachowe w kolorze czarnym Onyx (dla wersji kombi niedostępne)
- Felgi aluminiowe 18″ Kamakura + opony 225/40/R18
- Kierownica ze skóry licowej z ozdobnymi przeszyciami, wielofunkcyjna
- Tapicerka Fraxxalcantara, łączona z elementami ze skóry ekologicznej
- Reflektory przednie Matrix LED z automatycznym dostosowaniem wiązek światła do warunków drogowych
- i-Connect Advanced: Mirror Screen-kompatybilny z Apple Carplay/Android Auto, wbudowana nawigacja, Peugeot Connect SOS & Assistance, dwa gniazda USB-C, gniazdo 12V
Najnowsze komentarze