Kiedy stanowisko dyrektora generalnego Grupy Renault przejął Luca de Meo, Dacia odmieniła swój wizerunek. Z marki, która oferuje niedrogie, przeciętnie wyglądające samochody stała się producentem, który wie czego chce i ma swój charakter i nie chodzi tu tylko o zmianę logo.
Dacia ma mocną gamę modelową, która cały czas się rozwija. W salonach rumuńskiej marki znajdziemy samochody dla ludzi aktywnych i rodzin w nowej stylistyce, która kojarzy się z wypoczynkiem na świeżym powietrzu. Zmieniły się także kolory, którymi podpisuje się producent. Wybór padł na barwy kojarzone z naturą. Szef designu Grupy Renault, Laurens van den Acker powiedział brytyjskiemu magazynowi Autocar, że kiedy Luca de Meo stanął na czele koncernu w 2021 roku wyraził pragnienie, aby firma miała „ambicje, które wykraczają poza przystępną cenę” i wygląda na to, że Dacia jest na dobrej drodze do spełnienia tego założenia.
Dacia kontra Jeep
„Właśnie tutaj pojawił się motyw outdooru” – dodał van den Acker. „Moim zdaniem w Europie nie ma poważnego konkurenta dla Jeepa. Dlaczego Dacia nie mogłaby nim być? Nie ma [przystępnej cenowo] marki, która byłaby powiązana z aktywnością na świeżym powietrzu. Takiej, która zabrałaby Cię poza miasto co, zwłaszcza od czasów Covid, staje się niezwykle istotne” – powiedział.
Jeep nieodłącznie kojarzy się z jazdą terenową dlatego słowa van den Ackera w pierwszej chwili mogą budzić nadzieję, na model, w którym Dacia więcej uwagi poświęci napędowi 4×4 i jeździe poza asfaltem. Chodzi tu jednak głównie o ukierunkowanie na klientów, którzy preferują wypoczynek na świeżym powietrzu i to zarówno ofertą samochodów, jak i zestawem ciekawych akcesoriów. Dla osób, którzy cenią niezależność w podróży doskonale nadaje się chociażby pakiet Sleep do Joggera, do którego można dokupić również namiot. Dacia mogłaby dodać kolejne pakiety sprawdzające się w terenie lub na kempingach.
Nowy segment, nowi rywale
Dyrektor designu Renault tłumaczy ukierunkowanie na Jeepa wejściem w wyższy segment. „Większe tak, ale nie premium” – powiedział. „Rzeczywistość jest taka, że jeśli zaczniesz produkować większe samochody, zmierzysz się z innymi konkurentami. Czy Dacia będzie w stanie odciągnąć klientów od Jeepa? Kartą przetargową na pewno może być cena oraz mocna oferta w salonach dealerskich. W przygotowaniu jest nowa generacja Dustera oraz jego większy brat Bigster, który już w momencie premiery wersji koncepcyjnej budził wiele emocji. Debiut modelu już w 2024 roku.
Źródło: Autocar
Najnowsze komentarze