Denis Le Vot, szef marki Dacia, oficjalnie potwierdził, że pierwszym samochodem który otrzyma napęd hybrydowy w gamie jest Jogger.
Pierwsza hybryda w Dacii nie będzie żadną rewolucją – marka zamierza wykorzystać dobrze znane i sprawdzone rozwiązania z Renault. Możemy spodziewać się silnika o mocy około 140 KM, który powinien zadowolić nabywców Joggera oczekujących od samochodu czegoś więcej niż fabrycznego LPG i 100 KM czy 110 KM z benzyny.
Zobacz: Nowa Dacia Jogger. Pierwsza jazda próbna, opinie, spalanie, awaryjność
Denis Le Vot zna swoją firmę na wylot. Urodził się w 1965 roku, uzyskał dyplom inżyniera w École des mines de Paris we Francji a już w 1990 roku rozpoczął pracę w Renault. Ma ogromne doświadczenie, bo zaczynał od sprzedaży i marketingu i awansował w korporacji aż do poziomu prezesa regionu Eurazji. Był też starszym wiceprezesem i przewodniczącym komitetu zarządzającego Nissan North America. Z dniem 1 stycznia 2021 roku Denis Le Vot został mianowany szefem marki Dacia, jest również członkiem zarządu Renault.
Jego plan na Dacię nie jest skomplikowany: więcej modeli – szczególnie w klasie C – wyposażanie samochodów tak, aby miały wszystko to co niezbędne, ale nic więcej, utrzymywanie niskiej ceny. Mimo pozornej prostoty łatwo nie jest, bo szyki Dacii psują ciągle problemy z dostawami i zerwane łańcuchy logistyczne. Nawet dzisiaj nietrudno znaleźć w salonie marki np. Dustera bez nawigacji, która zostanie „zamontowana później” – jak przekonują handlowcy. No ale auto bez radia to jak…. samochód bez muzyki. Słabo.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Denis Le Vot walczy więc z brakami a jednocześnie planuje kolejne modele i rozwój gamy modelowej. Hybryda, po premierze w Joggerze, pojawi się też w Sandero. Nie będzie jej za to w aktualnym Dusterze. Duster ma przewidzianą dużą zmianę w przyszłym roku, kiedy pojawi się nowa odsłona tego popularnego SUV-a. I tak, wraz z najmocniejszą odmianą, zobaczymy właśnie hybrydę.
Ale zanim to nastąpi na razie do hybrydyzacji przymierza się Jogger – i za kilka miesięcy zobaczymy jak się sprawuje a co najważniejsze – ile kosztuje. Napęd ten będzie dostępny tylko w najwyższych wersjach wyposażenia. Potwierdził to Denis Le Vot, szef marki. Hybrydy trafią też do Dacii Bigster, ale to dopiero za dwa lata. Na razie czeka nas hybrydyzacja aktualnej gamy:
- Dacia Jogger – hybryda 140 KM
- Dacia Sandero – hybryda 110 KM ?
- Nowa Dacia Duster – hybryda 140 KM
- Nowa Dacia Bigster – hybryda 140 KM
Najnowsze komentarze