Dacia jest europejskim fenomenem. Z niszowej i nie ukrywajmy tego, wyśmiewanej niegdyś marki, stała się jednym z najchętniej kupowanych samochodów.
Dacia nie zamierza ścigać się na liczbę gadżetów, wielkość ekranów czy liczbę gwiazdek. Zamiast tego odwołuje się do tego co najważniejsze. I uważnie słucha tego, co mówią ludzie:
„Aby naprawdę zrozumieć markę Dacia, nie ma co patrzeć na ulice Berlina czy Barcelony.” – powiedział dyrektor generalny Denis Le Vot podczas FISITA World Mobility Summit 2023. „Zamiast tego warto wybrać się na obrzeża miast i wsi, gdzie wymagania ludzi w zakresie mobilności są zupełnie inne, a samochody są uważane bardziej za artykuły pierwszej potrzeby niż luksusowe zakupy.”
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje!
Dacia mówi wprost: ludzie oczekują przystępnego cenowo samochodu o niskich kosztach eksploatacji. Dlatego zamierza utrzymać tak długo jak się da napędy spalinowe w tym LPG. Fabryczna instalacja gazowa to jeden z głównych powodów, dla których jest tak popularna. Marka przedkłada praktyczność nad gadżety.
Zobacz: testy samochodów Dacia. Opinie, pomiary i spalanie
„Wyposażenie zwiększa koszty, a nie wszyscy klienci chcą dużego ekranu i elektrycznie sterowanych foteli” – dodał Le Vot. „Sądząc po tym, że Dacia jest trzecią najlepiej sprzedającą się marką w Europie, z ponad 7% udziałem w rynku w Europie i rośnie, wyraźnie można wyciągnąć wnioski.”
A co szykuje nam marka? W najbliższym czasie możemy spodziewać się premiery nowej Dacii Duster trzeciej generacji. Jej wygląd ma bazować na koncepcyjnym modelu Bigster. Później zobaczymy 7-miejscowego Dustera i nowego crossovera.
Najnowsze komentarze