Dacia nie obawia się konkurencji z Chin. Uważa, że konkurencja na rynku motoryzacyjnym działa z korzyścią dla klientów. Marka jest też dobrze przygotowana do walki o rynek.
„Jesteśmy marką najlepiej przygotowaną do walki z chińskimi samochodami” – uważa wiceprezes Dacii, Xavier Martinet. Ma powody, by tak sądzić, bo strategia rozwoju zakłada tworzenie wartości dla klientów tam, gdzie inni jej nie dostrzegają lub nie są w stanie wykreować.
Dacia dzisiaj sprzedaje się bardzo dobrze a dynamika wzrostu sprzedaży może imponować. Zaczynając od prostych, niedrogich aut za kilka tysięcy euro w ciągu 20 lat marka zdołała stworzyć kompleksową ofertę, która jest na rynku bestsellerem. Nie znaczy to, że nie dostrzega zagrożeń i nie czuje oddechu konkurencji, ale dzisiaj to właśnie Dacia zdaje się być na nią najlepiej przygotowana. Jest ku temu kilka powodów.
Kompleksowa oferta silników obejmuje napędy hybrydowe, benzynowe oraz fabryczne LPG. To oznacza, że każdy szukający rozwiązań w segmencie popularnym może znaleźć tutaj coś dla siebie znaleźć a dla klientów, którzy cenią najniższe możliwe koszty eksploatacji, najlepszym wyborem będzie autogaz. W przypadku Dacii jest to w pełni zintegrowane z samochodem, ze wskazaniami komputera pokładowego włącznie.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
Dacia oferuje też szeroką gamę nadwozi – w tym tak modne jak SUV, ale też praktycznych, jak 7-osobowy Jogger. W tym ostatnim przypadku nie ma w tej chwili konkurencji a sprzedaż tego modelu ciągle rośnie. Oferowane są auta w klasie B i C, wkrótce pojawi się Bigster, który lokowany będzie w segmencie C/D.
Ważnym elementem strategii Dacii jest też bardzo wysoka wartość rezydualna, tutaj marka może pochwalić się wynikami lepszymi niż Toyota. To efekt braku rabatów i ścisłego pilnowania ceny sprzedaży oraz portfela klientów. Oznacza to, że sprzedaż używanej Dacii po okresie jej eksploatacji przynosi procentowo więcej niż w większości konkurencyjnych firm.
Dacia oferuje pięcioletnią gwarancję a obecnie prowadzi pilotaż we Francji z gwarancją siedmioletnią. To również istotny argument. Można więc uznać, że przygotowanie marki do walki o rynek jest bardzo dobre. A jakie będą tego efekty? Zobaczymy wkrótce.
Najnowsze komentarze