Czy wyprodukowanie auta trwa niecałą minutę? Chociaż proces produkcyjny trwa dłużej, to gdyby liczyć średnią, to Dacia wypuszcza ze swojej fabryki jeden samochód co 55 sekund. Wydajność fabryki marki w Rumunii będzie jednak podnoszona, ponieważ sprzedaż bardzo mocno rośnie.
Mury fabryki Dacii w Rumunii opuszcza co 55 sekund jeden samochód. Jest to najczęściej Dacia Duster, Jogger, ewentualnie Sandero Stepway. Zatrudniono tutaj 10.000 osób, ale to nie jest ostatnie słowo popularnej marki. Przed nami wielkie zmiany.
Dacia odniosła wielki sukces w Europie. W ciągu pierwszego kwartału 2023 r. sprzedaż wzrosła o 42% a mówimy o okresie, w którym przemysł samochodowy wciąż borykał się z niedoborami przewodników. Tymczasem przez fabryką wielkie wyzwanie: przygotowanie się do produkcji nowych modeli. W ścisłej tajemnicy trwają bowiem przygotowania do wprowadzenia Dacii Duster 3.
Kształt samochodu i elementy jego wnętrza już znamy, bowiem Dustera wielokrotnie przyłapano w czasie prób drogowych. Jednak to, w jaki sposób finalnie będzie wyglądał, nie jest jeszcze wiadome. Ale wiedzą to już wybrani pracownicy w Rumunii, którzy uczestniczą w procesie przygotowania fabryki do produkcji. Zmiany są poważne, bowiem nowy Duster to całkowicie nowa platforma, nowe wnętrze i zupełnie nowe nadwozie.
Aktualnie zdolność produkcyjna fabryki w Mioveni to nieco ponad 300 tysięcy aut rocznie. Ambicje zakładów sięgają jednak dalej, docelowo ma tu być montowane nawet pół miliona Dusterów i Bigsterów. Dacia spodziewa się, o ile sytuacja na rynku się nie zmieni, że zainteresowanie nowymi modelami będzie znacznie większe niż do tej pory. I patrząc na projekt Dacii Bigster trudno się tym optymistycznym planom dziwić.
Duster sprzedaje się sam, nie potrzebuje reklamy – powiedział nam kiedyś sprzedawca w jednym z salonów marki. I takie są fakty – to jeden z modeli, który szturmem wdarł się do europejskiego TOP 10 i pnie się w górę. Dacia ostrożnie szacuje, że w 2025, pierwszym pełnym roku produkcji, może wejść do TOP 3. Ma powody, żeby tak myśleć.
Dlatego fabryka w Rumunii skoncentruje się na produkcji Dacii Duster 3 a później na modelu Bigster. W kolejnych latach dojdzie jeszcze kompaktowy crossover. Pozostałe, mniejsze i tańsze auta, trafią do produkcji w Maroku.
Najnowsze komentarze