Zgodnie z polityką koncernu również rumuński producent wdraża rozwiązania mające sprawić, że Dacia postrzegana będzie nie tylko jako auto tanie, ale solidne, lecz także przyjazne dla środowiska. Jednym ze środków jest wprowadzenie do produkcji modelu zasilanego paliwami alternatywnymi. Seryjne Logany zasilane gazem (LPG) jeżdżą już po świecie, acz polski cennik jeszcze tego modelu nie obejmuje :-(
Działania koncernu obejmują m.in. zmniejszenie konsumpcji energii cieplnej i elektrycznej, ograniczenie emisji dwutlenku węgla na całym etapie życia pojazdu (produkcja, dystrybucja, użytkowanie), ograniczenie zużycia wody na etapie produkcji, ale także poddanie minimum 95% części składowych auta recyklingowi. Wkrótce Dacia zamierza uruchomić lakiernię bazującą na technologii wodnej, co również wpłynie na ograniczenie szkodliwych chemikaliów do środowiska.
Jednym z przejawów dbałości o środowisko jest wdrożenie do produkcji modeli akceptujących alternatywne paliwa. Znakomitym przykładem jest tu Dacia Logan przystosowana fabrycznie do zasilania paliwem LPG, tak bardzo rozpowszechnionym również w Polsce. Do produkcji trafiły dwie odmiany, a w zasadzie dwie wersje tego samochodu, obie z jednostką 1.4 MPI pod maską: Preference oraz Laureate. Mają one fabrycznie zamontowaną instalację gazową firmy Landi Renzo. Dzięki temu posunięciu spada emisja dwutlenku węgla o ok. 18% w stosunku do auta zasilanego benzyną, a przy tym gaz jest przecież mniej więcej o połowę tańszy.
Warto przy tym podkreślić, że w zakładach Dacii wdrożono działania skutkujące przyznaniem certyfikatu ISO 14 001 świadczącego o proekologicznej produkcji samochodów.
KG
Najnowsze komentarze