Dacia Sandero to najchętniej kupowany samochód spalinowy w Europie. Naprzeciwko niego staje japoński Suzuki Swift. Który samochód wygra?
Porównanie Dacii Sandero z Suzuki Swift przeprowadzili dziennikarze hiszpańskiej edycji Auto Bild (w Polsce znamy ten magazyn pod nazwą Auto Świat). Zwycięzca może być tylko jeden i nietrudno się domyśleć, że Suzuki przegrał, bo obiektywnie jest to samochód gorszy. Na co więc zwrócili uwagę autorzy testu?
Zobacz: Wiadomość wyłącznie na temat marki Dacia. Codziennie
Samochody wybrano do porównania przede wszystkim ze względu na cenę. Sandero jest bowiem większe od Swifta i to dość znacznie: 4,1 m vs 3,85 m długości powoduje, że w środku japońskiego samochodu jest ciaśniej. Jeśli chodzi o wygodę, to „Przednie fotele japońskiego samochodu są wyprofilowane, ale mają bardzo gąbczastą amortyzację i oferują niewielkie podparcie boczne. Fotele Dacii są nieco większe i mają nieco twardszą wyściółkę niż fotele Suzuki, oferując więcej podparcia bocznego.”
Wnętrze Sandero wygląda na proste, ale pozbyło się już efektu taniości. Mimo twardych plastików wszystko jest solidnie zmontowane i budzi zaufanie. W porównaniu z Dacią Swift wypada nieco gorzej pod względem stylu i jakości. Kabina również posiada dużą ilością twardego plastiku w różnych odcieniach szarości. Pod względem bagażnika Dacia oczywiście wygrywa, 328 litrów vs 265.
Silniki? Do porównania wybrano jednostkę 1.0 TCE 90 KM, która okazuje się zaskakująco cicha i dynamiczna. Napęd Swifta to silnik hybrydowy wolnossący 1.3 82 KM, hałaśliwy powyżej 3000 obrotów. Zużycie paliwa jest podobne: Swift bez turbo pali 5,2 litra na 100 km, Sandero 5,5. Bardzo kiepskie okazały się japońskie hamulce: w teście Swift zatrzymywał się po 38,5 metra. Dacia Sandero odrobiła lekcję i z wynikiem 34,5 metra jest autem znacznie bezpieczniejszym niż Suzuki.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Dacia
Swift okazuje się też twardo zawieszony i nieprzyjemny na dziurach. Sandero nastawione jest zdecydowanie bardziej komfortowo, Dacia wygrywa także tu z japońską konkurencją.
Podsumowanie testu:
1 miejsce: Dacia Sandero TCe 90. Bezkonkurencyjnie ekonomiczna. Schludne wnętrze, ciche zachowanie podczas jazdy. Minusem jest mniejsza ilość asystentów bezpieczeństwa. Skonfiguruj swoją Dacię Sandero teraz.
2 miejsce: Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid. Nniższe zużycie paliwa i bogatsze wyposażenie, ale wyraźnie gorsze hamulce. Mało miejsca w drugim rzędzie, twarde zawieszenie.
źródło: Autobild
Najnowsze komentarze