Nowa Dacia Sandero kosztuje 29.900 złotych i to chyba najtańsza propozycja w klasie. Za tę kwotę otrzymuje samochód ze skromnym wyposażeniem, ale nadal jest to pełnoprawne auto klasy B, które równie dobrze nadaje się do miasta jak i na wakacyjną wyprawę.
Dacia od samego początku stosuje filozofię najwyższej możliwej użyteczności za możliwie niską cenę. I jak do tej pory nieźle się to jej udaje. Za 29.900 złotych otrzymujemy samochód z wolnossącym silnikiem o mocy 75 KM. Wyposażenie będzie nader skromne, ale wystarczające. Biały lakier, stalowe felgi 15″, kierownica z tworzywa, ciemna materiałowa tapicerka, tylna dzielona kanapa…
Bezpieczna Dacia Sandero
W zakresie bezpieczeństwa najtańsza Dacia Sandero ma ABS, system wspomagania nagłego hamowania, System kontroli toru jazdy ESC z funkcją zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR), System kontroli ciśnienia w oponach i 4 poduszki powietrzne.
Czego nie ma na wyposażeniu?
Lusterka są regulowane ręcznie a zamiast koła zapasowego dostaniemy zestaw naprawczy. Nie ma centralnego zamka ani złącz USB – musi nam wystarczyć tradycyjny kluczyk i zamykanie każdych drzwi oddzielnie. No i nie da się do tej wersji zamówić żadnych pakietów. Po prostu standardowy samochód, które główną wadą będzie…
Kosztowny brak klimatyzacji
Klimatyzację można zamówić dopiero od wersji Open (34.900 zł) i wymaga dopłaty 1.500 zł. Ale wtedy warto rozważyć już wersję Laureate (37.700 zł) i cena przestaje być tak bardzo atrakcyjna – przypominam, że startowaliśmy z poziomu 29.900 zł. Jeśli ktoś może przeżyć w upały bez chłodzenia – zaoszczędzi sporo pieniędzy.
Najpopularniejsza wersja Dacii Sandero
Polacy jednak lubią chłodek, więc bardzo dużo Dacii Sandero sprzedaje się w wersji z klimatyzacją – najczęsciej Laureta a ostatnio nawet Techroad. Sporo klientów przeskakuje do wersji Stepway, która jest całkiem dobrze wyglądającym crossoverem.
Niezawodna, tania w eksploatacji, chociaż ma swoje wady
Najtańszy samochód tej klasy powinien być niezawodny i w miarę komfortowy. I Dacia Sandero taka właśnie jest. Oczywiście ma swoje wady – tani plastik we wnętrzu, brak regulacji foteli czy też niezbyt skuteczne wyciszenie to konsekwencja niskiej ceny zakupu.
Konfigurator Sandero znajdziecie na stronie Dacia.pl
Najnowsze komentarze