Do połowy roku Dacia może zebrać nawet 50.000 zamówień na nową Dacię Jogger. Nadal największą popularnością cieszą się najdroższe wersje wyposażenia, które stanowią blisko trzy czwarte sprzedaży. Klienci najchętniej wybierają wersję zasilaną LPG.
To wygląda na największy i chyba dość niespodziewany sukces marki Dacia. Pula zamówień na Joggera błyskawicznie rośnie a samochód jest równie chętnie kupowany przez rodziny co przez firmy. Ci drudzy nabywcy doceniają ogromną przestrzeń bagażową w tym 4,5 metrowym aucie. Pojemność bagażnika w wersji 5-miejscowej wynosi bowiem 708 litrów, co jest absolutnym rekordem w tej klasie. Wiele osób docenia również możliwość przewiezienia siedmiu dorosłych osób.
Najchętniej wybieraną wersję silnikową jest 1.0 TCE LPG. Wersja zasilana autogazem to wybór blisko trzech czwartych klientów. W obliczu rosnących cen benzyny jest to bardzo rozsądny wybór, który pozwoli ograniczyć koszty używania samochodu blisko dwukrotnie. Wielu klientów wybiera również przedłużoną gwarancję. Standardowo Jogger oferowany jest z trzyletnią gwarancją, można jednak wykupić wydłużenie tego okresu w usłudze Formuła Non-Stop do 60 miesięcy.
Dacia może jednak paść ofiarą swojej własnej popularności – ogromna ilość zamówień będzie oznaczać brak wolnych slotów produkcyjnych i wydłużenie terminów dostaw. Zdolność produkcyjna fabryki w Mioveni to około 350 tysięcy samochodów rocznie, ale dla wszystkich modeli – w tym Sandero, Logan i Duster. Warto też pamiętać, że samochód dostał jedną gwiazdkę w najnowszej odsłonie testów Euro NCAP.
Ile kosztuje Dacia Jogger? Najtańsza wersja Joggera zaczyna się w konfiguratorze Dacii od 69.900 zł. Wymaga ona jednak dopłaty 1900 zł do klimatyzacji manualnej i ma pięć miejsc. Wersja siedmiomiejscowa to wydatek co najmniej 73.900 zł i podobnie jak wcześniejsza, trzeba dopłacić za klimatyzację. Znacznie lepiej wyposażona wersja SL Extreme zaczyna się od 86.100 zł.
Najnowsze komentarze