środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën C3 WRC dowodzi swoich możliwości w każdym terenie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-18
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
13 1
0
12
UDOSTĘPNIEŃ
39
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Rajd Korsyki, rozegrany w całości pod słonecznym niebem, potwierdził, że poziom rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC jest w tym sezonie bardzo wyrównany. W każdym z dotychczasowych czterech rajdów zwyciężył inny producent. Zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT w pełni potwierdził doskonałe osiągi Citroënów C3 WRC na nawierzchniach asfaltowych. Było to widoczne zarówno w pierwszej fazie rajdu, gdy Kris Meeke od początku imponował skutecznością i szybko objął prowadzenie, jak i w drugiej, w której emocjonującą walkę stoczył Craig Breen.

FILM Z KORSYKI: EFEKTOWNA ZAMIANA RÓL

Od kiedy Rajd Francji powrócił na Koryskę, znawcy nie mają wątpliwości: jest to prawdziwy Tour de Corse, „jak za dawnych lat”. Pierwszy, piątkowy etap edycji 2017 odbył się na trasach wytyczonych na południe i na północ od Ajaccio. Kris Meeke, szybki od samego startu, zaliczył dwa najlepsze czasy pętli porannej i został liderem rajdu, wyprzedzając Sébastiena Ogiera. Craig Breen zajmował w pierwszym etapie szóste miejsce, a Stéphane Lefebvre, poznający na nowo trasy rajdu po dłuższej przerwie, plasował się na pozycji dziewiątej.

Na drugiej piątkowej pętli Kris Meeke ponownie zaznaczył swoją przewagę. Zjeżdżając na serwis w Bastii, Brytyjczyk prowadził przed Ogierem różnicą dziesięciu sekund. Jednocześnie, Craig Breen okazał się szybszy od Daniego Sordo i awansował o dwa miejsca, na czwartą pozycję. Stéphane Lefebvre starał się jechać regularnie, uzależniając tempo od poziomu swojej znajomości tras, ale także jemu nie przeszkodziło to w awansie o jedno miejsce – po pierwszym etapie młody Francuz był ósmy.

Po tak udanym pierwszym dniu rajdu, w sobotę przed południem zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT otrzymał dwa bolesne ciosy. Na trasie OS5 Stéphane Lefebvre uderzył w murek i uszkodził zawieszenie swojego samochodu. Kierowca i pilot dokonali prowizorycznej naprawy, mającej umożliwić im dalszą jazdę, jednak przekroczenie limitu spóźnień na starcie kolejnego oesu spowodowało wykluczenie ich z drugiego etapu. W tym samym czasie Kris Meeke przekroczył linię mety lotnej OS6. W chwilę później okazało się, że silnik w samochodzie lidera odmówił posłuszeństwa. Defekt okazał się na tyle poważny, że zespół zmuszony był ogłosić wycofanie załogi Meeke / Nagle z dalszego udziału w rajdzie.

Od tej pory wszystkie nadzieje zespołu skupiły się na jedynym pozostałym kierowcy. Craig Breen dawał z siebie wszystko, ale i jego nie ominęła awaria – drobna, lecz wpływająca na tempo jazdy. Na trasie OS6 w Citroënie C3 WRC z numerem startowym 8 przestał działać interkom, przez co irlandzki kierowca nie słyszał swego pilota, Scotta Martina. Breen przez całe popołudnie walczył na trasach wokół Bastii z Finem Jari-Matti Latvalą i na metę etapu dotarł na piątym miejscu. Od pozycji trzeciej, zapewniającej miejsce na podium, dzieliło go piętnaście sekund.

Rajd Korsyki zakończył się w niedzielę, krótkim trzecim etapem rozegranym w południowej części wyspy. Na najdłuższym odcinku specjalnym całego rajdu Breen pokonał Latvalę i odebrał mu czwarte miejsce w tabeli. Z kolei na ostatnim oesie, punktowanym jako Power Stage, Fin kontratakował i pomimo, że Breen pojechał znakomicie i zaliczył trzeci czas, do utrzymania czwartego miejsca w klasyfikacji generalnej zabrakło mu jednej dziesiątej sekundy.

Stéphane Lefebvre wrócił w niedzielę do walki, by dalej poznawać korsykańskie asfalty. Francuski kierowca ukończył rajd w tempie, przy którym od najlepszych zawodników dzieliła go różnica 0,7 s na kilometr. Co więcej, Lefebvre zdobył dla zespołu sześć punktów do klasyfikacji producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

CITROËN C3 WRC – ZDECYDOWANIE DOBRZE URODZONY!

Kiedy załoga Kris Meeke / Paul Nagle zwyciężyła w Rajdzie Meksyku, Citroën Racing zyskał potwierdzenie możliwości nowego C3 WRC na trasach szutrowych. Tour de Corse, rozgrywany w całości w zupełnie innym terenie, w pełni potwierdził konkurencyjność tego samochodu na asfalcie. „Było nas tutaj stać na zwycięstwo” – przekonuje Yves Matton. – „Stało się inaczej, ale szybkość naszego samochodu stanowi dobrą zapowiedź na dalszy ciąg sezonu i umożliwia nam realizację celów, jakie wyznaczył sobie zespół. Citroën C3 WRC to z całą pewnością dobrze urodzony samochód”.

„Do chwili defektu silnika Kris Meeke jechał pewnie, chwaląc prowadzenie samochodu. Zaufanie, jakie wzbudza C3 WRC, jego przewidywalność, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać możliwości auta i skutecznie walczyć z rywalami” – podkreśla Dyrektor Citroën Racing. – „Oczywiście, spotkało nas rozczarowanie – defekt silnika zmusił prowadzącą w klasyfikacji załogę do wycofania się z rajdu. Wiemy już, że przyczyną awarii był wyciek z układu smarowania, czyli brak oleju w silniku. Aby ustalić, co spowodowało ten problem, musimy poczekać, aż samochód zostanie rozłożony na części i dokładnie przebadany przez naszych inżynierów”.

„Postawa i jazda Craiga Breena są dla nas w pełni zadowalające” – oceniał Yves Matton. – „Zawodnik ten skorygował swój styl jazdy, szczególnie w zakresie techniki hamowania i dzięki temu – jak sam ocenia – awansował w ciągu tego weekendu na wyższy poziom. Przez cały rajd Craig ściśle współpracował z inżynierami przy regulacjach swojego samochodu. Praca ta dała efekty: w niedzielę kierowca uznał, że jego auto zachowuje się perfekcyjnie. Potwierdził to zresztą, zaliczając bardzo dobre czasy i skutecznie rywalizując z czołówką – z Ogierem, Sordo i Latvalą. Stéphane Lefebvre ma powody do pewnej frustracji. Po raz kolejny jeden drobny błąd zatrzymuje go na trasie. Przeszkadza mu to w regularnym pokonywaniu kolejnych kilometrów oesowych i doganianiu najlepszych pod względem poziomu doświadczenia. Z drugiej strony, Stéphane odczuwa w tej sytuacji wyjątkową motywację, by udowodnić swoją wartość. I rzeczywiście, zespół poznał w sposób wymierny jego wkład w Rajd Korsyki – dwa auta fabryczne na mecie oznaczają, że zyskaliśmy dodatkowych sześć punktów w klasyfikacji. Dzięki temu zbliżamy się do naszego najbliższego rywala w tabeli producentów”.

NIECIERPLIWE OCZEKIWANIE NA KOLEJNE RUNDY SEZONU

Zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT czeka teraz na dwie najbliższe rundy w sezonie WRC, które odbędą się na trasach o nawierzchni szutrowej. Do optymizmu może skłaniać fakt, że Kris Meeke ma już za sobą zwycięstwo w obu tych rajdach – zarówno w Argentynie, jak i w Portugalii. „Po dwóch pierwszych rajdach, w których końcowy wynik nie był zgodny z naszymi oczekiwaniami, chcę pogratulować zespołowi za wykonaną pracę i jej widoczne efekty” – zakończył Yves Matton. – „Dzięki intensywnej pracy podczas testów i samych rajdów udało nam się pełniej zrozumieć niektóre zachowania i reakcje samochodu. Doszliśmy do ważnych wniosków na temat wpływu różnych parametrów na ogólne prowadzenie auta. Odkryliśmy różnice pomiędzy nowym C3 WRC a naszymi poprzednimi autami klasy WRC. Dzisiaj mamy jasno wytyczone ścieżki postępu i nie ustajemy w dalszych wysiłkach, bo widzimy, jak wyrównany i wysoki jest w tym sezonie poziom naszych konkurentów”.

RAJD KORSYKI W LICZBACH:

9: liczba odcinków specjalnych wygranych przez Citroëny C3 WRC od początku sezonu
5: miejsce zajęte przez Craiga Breena na mecie rajdów Monte Carlo, Szwecji i Korsyki
5,2: średnia pozycja Craiga Breena na mecie kolejnych odcinków specjalnych Tour de Corse
0,5 s/km: postęp Stéphane’a Lefebvre w zakresie różnicy czasowej dzielącej go od zwycięzcy odcinka, osiągnięty na Korsyce pomiędzy OS1 a OS10

 

 

źródło: Citroën Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3C3 WRCCitroenSportWRC
Udostepnij5Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Peugeot Connect Nav 3D trafia do modeli 208, 2008 i 508

Następny

Nowy Citroën C5 Aircross – przed Shanghai Motor Show

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Citroën C5 Aircross – przed Shanghai Motor Show

Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross – nowy SUV oficjalnie

Znakomity marzec w Czechach dla Peugeota

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.