Badanie zlecone przez producenta samochodów Dacia i Skautów, największy ruch młodzieżowy w Wielkiej Brytanii, ujawniło, że prawie trzy czwarte (73%) młodych ludzi w miesiącach zimowych spędza całe weekendy w trybie hibernacji – w domu.
Na pytanie, dlaczego respondenci nie chcą brać udziału w zabawach na świeżym powietrzu w miesiącach zimowych, do najważniejszych powodów należały złe warunki pogodowe (58%), brak miejsca do wyjścia (25%) lub brak pomysłów na zabawy na świeżym powietrzu (21%). Prawie dwie trzecie (64%) młodych ludzi przyznaje, że ich rodzice próbowali nakłonić ich do wyjścia na zewnątrz. Nastolatki wolą jednak kontakt z przyjaciółmi za pośrednictwem Internetu, na przykład mediów społecznościowych lub gier (51%).
Młodzi ludzie, zapytani o to, w jaki sposób wolą spędzać czas w domu, najczęściej wymieniali oglądanie ulubionych kanałów lub filmów (71%), granie w gry online z przyjaciółmi (67%) i łączenie się ze znajomymi w mediach społecznościowych (55%).
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Co ciekawe, ponad dwie trzecie (68%) ankietowanych młodych ludzi zgodziło się, że chętniej wybraliby się z przyjaciółmi na przygodę na świeżym powietrzu, gdyby było to łatwiejsze. Podobnie, prawie dwie trzecie (63%) stwierdziło, że chętniej wybrałoby się z przyjaciółmi na ciekawe przygody na świeżym powietrzu niż zostałoby w domu, gdyby było to bardziej przystępne cenowo.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na silniki z LPG
„Przygoda jest w DNA naszej marki i chcemy zachęcić młodych ludzi do maksymalnego wykorzystania czasu spędzanego na świeżym powietrzu ze względu na liczne zalety tych aktywności. Ponieważ badania pokazują, że młodzi ludzie spędzają więcej czasu online niż na zewnątrz, chcemy pomóc rodzinom zrównoważyć czas spędzany przed ekranem i czas na świeżym powietrzu w ich codziennych harmonogramach. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu nowemu partnerstwu z organizacją Skautów możemy zachęcić do większej aktywności, pokazując, że jest to łatwe, przyjemne i dostępne dla wszystkich – szczególnie w chłodniejszych miesiącach” – powiedział Luke Broad, dyrektor marki Dacia na Wielką Brytanię.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze