I znowu z Państwa Środka docierają do nas dobre wieści na temat francuskich przedsięwzięć na największym obecnie rynku motoryzacyjnym świata. Najważniejsze, to uruchomienie trzeciej już fabryki w Wuhan, której pełne zdolności produkcyjne wynoszą 300.000 samochodów rocznie. Wraz z tym wydarzeniem wprowadzono na rynek chiński model C-Elysee, a PSA podtrzymuje plany ekspansji mówiące o chęci zdobycia aż pięcioprocentowego udziału w rynku nowych aut w roku 2015.
Wczoraj w Wuhan zainaugurowano działalność trzeciej już fabryki prowadzonej przez DPCA (spółka joint venture zawiązana pomiędzy Dongfeng i PSA Peugeot Citroën). Zakład ten zwiększy moce produkcyjne spółki w Wuhan do 450-600 tysięcy rocznie w roku bieżącym, by osiągnąć pełne możliwości produkcyjne rzędu 750.000 aut w roku 2015.
Nowa fabryka pozwoli partnerom na wprowadzenie na chiński rynek modelu C-Elysee, co stanowi ważny krok w ofensywie produktowej PSA w Państwie Środka. Pod koniec bieżącego roku do oferty trafi także Peugeot 301, również produkowany w zakładzie Wuhan 3.
C-Elysee, to druga ważna chińska premiera Citroëna w tym roku. Pierwszą było wprowadzenie na rynek na początku bieżącego roku modelu C4L – większego, bardziej prestiżowego, ale i droższego. C4L został zresztą bardzo dobrze przyjęty przez klientów, o czym już parokrotnie pisaliśmy. C-Elysee powinien pójść w jego ślady – Chińczycy lubią sedany, a sylwetka tego modelu jest tyleż atrakcyjna, co stonowana ;-) Co nie mniej ważne – C-Elysee jest samochodem wysokiej jakości, a Chińczycy zaczynają zwracać coraz większą uwagę na ten aspekt motoryzacji.
Grupa PSA we współpracy z chińskimi partnerami radzi sobie w Państwie Środka coraz lepiej. W pierwszym półroczu spółka DPCA sprzedała niemal 277.000 samochodów, o jedną trzecią więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, podczas gdy chiński rynek wzrósł w tym czasie o 16%. I tak trzymać!
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze