Tegoroczne Skandynawskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych będą miały nowego uczestnika. Dacia Logan, oczywiście specjalnie przygotowana, pojawi się w STCC, a jej kierowca marzy o wielkich sukcesach. Marzenia mogą zostać przekute w rzeczywistość, bo nie mamy do czynienia z nowicjuszem. Mattias Andersson, kierowca i szef zespołu, odniósł do tej pory 99 zwycięstw w wyścigach i ma dużą nadzieję na to, że setkę osiągnie (i przekroczy!) właśnie w Dacii. Pierwsza szansa nadarzy się już w dniach 3-4 maja, podczas rozpoczęcia sezonu na Ring Knutstorp.
„To trzecie motorsportowe przedsięwzięcie Dacii i pierwsze na asfalcie” – mówi Andersson. „Wcześniej marka z powodzeniem rywalizowała w Trophy Andros, a także w spektakularnym wyścigu górskim Pikes Peak w Stanach Zjednoczonych. Te samochody miały niebieskie barwy z białymi akcentami i dlatego chcieliśmy ich naśladować w naszym projekcie”. Wszystkie prace przygotowawcze prowadzono w warsztacie zespołu Mattiasa w Linköping. – „To było trudne i wyczerpujące zadanie, ale wynik jest dobry. Myślę, że Dacia STCC Edition będzie zaskoczeniem na wiele sposobów”.
Dacia jest więc nowicjuszem w STCC, a wśród starych wyjadaczy znajdują się takie marki, jak Volvo, BMW, Citroën i Saab.
W tym tygodniu samochód przeszedł badania w tunelu aerodynamicznym w Göteborgu, a na połowę kwietnia zaplanowane są testy na torze Knutstorp. „Oczywiście, że chciałbym mieć więcej czasu na badania, ale nie martwię się tym. Mamy wraz z kolegami spore doświadczenia w przygotowywaniu tego typu samochodów, więc z optymizmem patrzymy w przyszłość” – powiedział Andersson. Tegoroczny sezon będzie już dwunastym w STCC w karierze Mattiasa.
„Celem w pierwszym wyścigu jest pierwsza piątka. W dalszej części sezonu liczę na znalezienie wystarczającej prędkości w samochodzie, by finiszować na podium. To mój 31. sezon wyścigowy w karierze, w której odniosłem 99 zwycięstw. Mam nadzieję, że setne zdobędę właśnie z Dacią” – liczy Mattias Andersson.
Wyścigową Dacię napędza widlasty sześciocylindrowy silnik o mocy przeszło 400 KM. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni sekwencyjnej. Auto waży 1.100 kg, będzie więc naprawdę szybkie. W sezonie zaplanowano osiem, miejmy nadzieję, szczęśliwych wyścigów dla Dacii.
Projekt ma wsparcie importera Grupy Renault, spółki Renault Nordic AB.
KG; zdjęcia: STCC
Najnowsze komentarze