Dacia musi wstrzymać produkcję swoich dwóch popularnych samochodów. Staną linie, na których wytwarzana jest Dacia Duster oraz Dacia Jogger. Skąd taka decyzja i na jak długo fabryka przestanie działać?
Dacia Duster to najpopularniejszy SUV w Europie wśród klientów indywidualnych. Dostępny z fabryczną instalacją LPG, ten SUV stał się niezwykle chętnie kupowanym autem w czasie, gdy ceny benzyny i ropy szły do góry. Autogaz oferuje niskie koszty eksploatacji i chociaż 100 KM może wydawać się niektórym osobom zbyt niską mocą w takim aucie, to dla wielu nabywców w zupełności wystarcza a wszystko rekompensuje niski koszt eksploatacji. Dacia Jogger stała się z kolei wielkim hitem od razu po premierze, do tej pory powstało ponad 100.000 egzemplarzy tego 7-osobowego samochodu. W obu przypadkach o zakupie decyduje też znakomity stosunek możliwości do ceny.
Teraz Dacia wstrzymuje produkcję w swoich zakładach w Mioveni, gdzie powstają Jogger i Duster. Powód jest związany z brakiem części elektronicznych. Fabryka musi wstrzymać swoje działanie na kilka dni, w czasie których pojawią się dostawy niezbędnych elementów. Przerwa potrwa aż pięć dni, od 13 do 18 kwietnia. W tym okresie będą prowadzone prace konserwacyjne a niepracująca część załogi otrzyma m.in. bony na posiłki.
Zobacz: Dacia Duster 150 KM z automatem – najmocniejszy SUV Dacii w naszym teście
Wstrzymanie produkcji wpłynie w niewielkim stopniu na daty dostaw zamówionych samochodów, możliwe są kilkudniowe opóźnienia a w szczególnych przypadkach nieco dłuższe. Dobra wiadomośc jest taka, że zakłady w Mioveni od początku roku nie miały większych problemów z produkcją a dział zaopatrzenia robi wszystko, aby sprowadzić brakujące komponenty jak najszybciej.
Zobacz: Nowe samochody Dacia, promocje, wyprzedaż, auta dostępne od ręki
Dacia przygotowuje się aktualnie do produkcji zupełnie nowej Dacii Duster III generacji a wkrótce także modelu Bigster. W Mioveni będą powstawać największe i najbardziej dochodowe modele marki. Produkcja mniejszych jest stopniowo przenoszona do Tangeru, gdzie znajduje się druga największa fabryka Dacii. Co ciekawe, producent ma w planach jeszcze jeden samochód z segmentu C, który zaprezentuje po modelu Bigster. Z kolei na przełom roku 2027 i 2028 przewidywana jest premiera zupełnie nowej Dacii Sandero IV.
Zobacz: Testy i pomiary spalania w samochodach Dacia
Zatrzymanie produkcji w Mioveni przyszło w momencie, gdy fabryka produkuje rekordowe ilości samochodów. Dlatego kierownictwo koncernu stara się do minimum ograniczyć przestoje. Problemem dla zakładów jest też niezadowolenie pracowników, którzy przez przerwy otrzymują niższe wynagrodzenie. Jednocześnie, jakby nieco paradoksalnie, portfel zamówień cały czas rośnie: Sandero było w pierwszych dwóch miesiącach roku najchętniej kupowanym autem w Europie, rośnie też popularność Dustera i Joggera.
Zobacz: Dacia Jogger – pierwsza jazda. Pomiary, recenzja szczegółowa. 7 miejscowy hit marki.
Źródło: Promotor
Najnowsze komentarze