Promocja? Dacia nie będzie sprzedawać samochodów on-line w Black Friday. Wszystkie kanały cyfrowej sprzedaży zostaną zablokowane. Rzecz dzieje się w Wielkiej Brytanii. Jaki jest powód?
Dacia wyłącza sprzedaż internetową w Black Friday, ponieważ twierdzi, że swoje samochody oferuje w najlepszej cenie przez cały rok, a nie tylko przez jeden wybrany dzień. Promocji więc nie będzie.
Co więcej, nowe badania zlecone przez markę pokazują, że prawie połowa Brytyjczyków rezygnuje w tym roku z Black Friday, ponieważ sceptycznie podchodzi do prezentowanych ofert i chce być bardziej świadoma swoich wydatków. Trzech na czterech Brytyjczyków uważa, że mogą uzyskać dobrą cenę przez cały rok, a blisko 70 procent uważa, że Black Friday to zwykły chwyt marketingowy.
Dacia wyemituje również reklamę radiową z relaksującą muzyką, która pozwoli odciąć się klientom od chaosu wyprzedaży.
„W Dacia, Black Friday jest po prostu zwykłym piątkiem. Zamknięcie sprzedaży online na ten dzień jest odważnym posunięciem, ale pokazuje nasze zaangażowanie w bycie numerem jeden wśród producentów samochodów pod względem wartości. Black Friday może łatwo doprowadzić konsumentów do nadmiernych wydatków na produkty, których nie potrzebują – a nie o to chodzi w Dacii” – powiedział Luke Broad, dyrektor marki Dacia na Wielką Brytani. – „W ten Black Friday konsumenci mogą po prostu poczekać, aby kupić nasze solidne samochody online lub włączyć jedną z naszych uspokajających reklam, które zapewnią im trochę czasu na oderwanie się od czarnopiątkowego chaosu”.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze