Dacia reaguje na sytuację związaną z utrudnionym dostępem do niektórych części i podzespołów i zwiększa zasoby u dealerów oraz zapasy magazynowe.
Problem dostępności części mechanicznych, blacharskich oraz niektórych podzespołów dotyka cały rynek motoryzacyjny. Zapytaliśmy markę Dacia jak radzi sobie z wyzwaniami, pojawiającymi się w przypadku serwisu oraz naprawach blacharskich.
„Od połowy 2021 r. nastąpiło zakłócenie globalnego łańcucha dostaw, na skutek braku surowców oraz narzędzi logistycznych do transportu komponentów i produktów finalnych. Kryzys ten miał wpływ na wszystkie branże działalności przemysłowej i handlowej i dotknął wszystkie kraje europejskie. Dodatkowo, globalny kryzys logistyczny został spotęgowany przez wojnę w Ukrainie.” – informuje producent. „W kontekście powyżej opisanych niesprzyjających warunków zewnętrznych, które odbiły się w sposób niezamierzony na satysfakcji i czasie obsługi klientów, Grupa Renault podjęła kompleksowe działania, mające na celu zwiększenie dostępności części zamiennych do samochodów nowych jak i do samochodów już eksploatowanych przez naszych klientów. Zwiększono zatem zapasy części zamiennych w magazynach centralnych, w magazynie lokalnym na terenie Polski, jak i w magazynach ASO, głównie dzięki dywersyfikacji dostawców i otwarciu nowych kanałów logistycznych.”
Działania w obszarze stanów magazynowych oraz logistyki są uzupełniane przez zwiększenie ilości aut zastępczych. Proces ten dotyczy całej Europy, w tym oczywiście naszego kraju:
„Aby zapewnić mobilność naszych klientów, Dealerzy Dacii zwiększyli parki samochodów zastępczych, tak by przeciwdziałać przypadkom trwałego unieruchomienia pojazdu serwisowanego w ASO.” – dodaje Dacia.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze