Zaledwie kilka tygodni po prezentacji Alpine A424_β, hipersamochód marki z logiem A przygotowuje się do pierwszego wyjazdu na tor. Prototyp LMDh zaliczył swój pierwszy start 5 lipca i wkrótce przejdzie podwójne testy z zespołami Alpine Racing w Viry-Châtillon i ich partnerami. Te przejazdy utorują drogę do intensywnego programu rozwoju, który rozpocznie się tego lata we współpracy z oficjalnym zespołem Signatech do rozpoczęcia sezonu 2024.
Od piątku 9 czerwca i ujawnienia samochodu pokazowego A424_β, Alpine przyspieszyło przygotowania do przyszłego LMDh zaprojektowanego dla najważniejszej klasy hipersamochodów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC).
A424, będący wynikiem bezprecedensowej współpracy między działami projektowymi i wyścigowymi Alpine, jest wierny wizji ujawnionej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Kwintesencja sportowego charakteru Alpine, od przyszłego roku będzie rzucać wyzwanie największym nazwiskom w sportach motorowych dzięki unikalnej stylistyce podkreślonej mocnymi i już kultowymi sygnaturami świetlnymi. Ze swoją niezaprzeczalną czystością i dynamiką, prototyp ten będzie również pierwszym modelem Alpine, który wkroczy w erę hybrydową w sporcie.
Aby sprostać wyzwaniu najwyższej klasy, Alpine spędziło sportowe lato za kulisami. Silnik Alpine A424, badany i testowany przez kilka miesięcy, zbliża się do ostatecznej konfiguracji dzięki pracom przeprowadzonym z Mecachrome. Pojedynczo turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3.4 litra, który rozwija standardową moc 500 kW (675 KM) i jest połączony ze skrzynią biegów Xtrac, niedawno przybył do warsztatów Oreca, aby zostać zintegrowany z pierwszym podwoziem A424.
W tym samym czasie zespół przeprowadził pierwsze sesje na symulatorze, pracując nad sprawdzeniem spójności symulowanego modelu A424, jego oprogramowania pokładowego i opon, przed przeprowadzeniem realistycznej analizy wstępnych ustawień z myślą o pierwszych przejazdach. Wykorzystano również te dwa dni na przeprowadzenie wstępnej symulacji procesów wyścigowych pod kątem konfiguracji, danych, telemetrii i komunikacji.
Reszta lata będzie poświęcona początkowym fazom rozwoju A424, począwszy od dwóch sesji testowych. Pierwsza z nich odbędzie się na początku sierpnia, ponownie w celu przetestowania koncepcji i zapewnienia prawidłowego działania systemów. W drugiej połowie sierpnia odbędzie się drugi shakedown z nadwoziem w jego początkowej wersji.
Po tych pierwszych okrążeniach zorganizowana zostanie pierwsza sesja testowa przed kilkoma sesjami, które odbędą się w drugiej połowie roku na wielu torach testowych, w tym Circuit Paul Ricard, Motorland Aragón, Jerez i Portimão. Aby zapewnić sobie najlepszą broń na najwyższym poziomie, Alpine połączyło siły z ekspertami w swoich dziedzinach: Oreca dla podwozia, Mecachrome dla silnika i zespół Signatech Philippe’a Sinaulta dla operacji na torze wraz z inżynierami Alpine Racing.
źródło: Alpine
Najnowsze komentarze