Nowa szefowa Stellantis w Wielkiej Brytanii, Maria Grazia Davino, uważa że podstawą rozwoju sprzedaży i funkcjonowania na rynku jest dialog z dealerami.
„Na początku mojej kariery w branży motoryzacyjnej miałam okazję pracować z dealerami z całego świata i wszyscy byli zupełnie inni. Doskonale pamiętam moje interakcje z nimi, struktury organizacyjne, a przede wszystkim ludzi. W szczególności przypominam sobie bogatą mieszankę pochodzenia geograficznego i społeczno-kulturowego pracowników oraz różnorodność praktyk administracyjnych i handlowych. Podczas naszych spotkań omawialiśmy rynki, na których działali, i mogłem docenić ich poziom integracji, dojrzałość biznesu i wiele więcej.” – pisze Maria Grazia Davino, nowa szefowa Stellantis w Wielkiej Brytanii.
„W późniejszym okresie mojej kariery miałem zaszczyt kierować dwoma dużymi salonami dealerskimi należącymi do producentów. Każdy z nich była bardzo różny ze względu na różne konteksty, w których działały. Pierwszy z nich był środowiskiem „produkcyjnym”, ponieważ stanowił integralną część zakładu produkcyjnego w Turynie. Drugi miał znacznie bardziej oficjalne tło, ponieważ znajdował się w Rzymie, co wymagało opartego na współpracy podejścia, skoncentrowanego na budowaniu relacji.” – dodaje.
„Kiedy zaczęłam pracować z dealerami stało się dla mnie jasne, że są oni lojalni oraz zaangażowani, ale doszło do nieporozumień, z powodu braku komunikacji, wskazówek i jasnego przekazu. A oni szukali dialogu. W takich sytuacjach dialog jest w dużej mierze narzędziem handlowym i musi być stale zarządzany. Zastosowałem dialog jako podstawę mojego podejścia w Austrii – poznaj sieć dealerów, a dzięki temu poznasz szczegóły i naturę rynku.” –
„Spędziłam dużo czasu jeżdżąc po salonach dealerskich. Czułam, że zbliżenie się do szczegółów i realiów rynku w ten sposób wzmocni moją wiedzę i nada znaczenie ogromnej ilości danych związanych z naszą branżą. Miałam szczęście, że zostałam przedstawiona za pośrednictwem kolegi, ekspertowi ds.
danych branżowych, który stał się moją osobą kontaktową w sprawach dealerskich. Poprosiłam go o przeprowadzenie analizy na próbie 12 dealerów o różnych rozmiarach i stylach, aby spróbować określić problemy strukturalne, z którymi mieliśmy do czynienia. Musieliśmy dowiedzieć się, gdzie leżą problemy i jak zoptymalizować komunikację i dialog.”
Najnowsze komentarze