Silniki wysokoprężne są wciąż bardzo popularne a jednostki HDi stosowane w markach Citroën i Peugeot oraz dCi znane z marek Renault oraz Dacia słyną z niskiej awaryjności oraz kultury pracy. Na rynku wtórnym to popularny wybór, jednak producenci powoli wycofują je z oferty aut nowych. Okazuje się jednak, że nie wszędzie diesel znajduje się w odwrocie.
Zaskakujące zjawisko obserwujemy na rynku pierwotnym w Rumunii. Sprzedaż nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi w tym kraju wzrosła o 21,6% rok do roku i, pomimo kurczącego się rynku (-4,6% r/r), zwiększyły one swój udział do 17,6% całkowitej sprzedaży – wskazują dane rumuńskiego stowarzyszenia motoryzacyjnego APIA.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Wśród najchętniej kupowanych nowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym dominują tu marki Dacia oraz Renault. Mimo wzrostu diesla na rynku dominuje sprzedaż samochodów napędzanych benzyną, których udział wynosi aż 57,5%, pomimo sprzedaży niższej o 23,1% w porównaniu z lutym 2023 r. – informują tamtejsze media. Samochody hybrydowe i elektryczne stanowiły prawie jedną czwartą całości (24,9%) po znacznym wzroście o 12,9% liczonym rok do roku.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Czym można tłumaczyć ten renesans silników wysokoprężnych? Być może to ostatni moment na wymianę starego używanego auta na coś nowego, czym można pojeździć jeszcze wiele lat, korzystając z zalet diesla.
źródło danych: APIA / Economica.net
Najnowsze komentarze