Z okazji Światowego Dnia Osób Niepełnosprawnych Renault zaprosiło swoich współpracowników do przetestowania dostępności zakładów firmy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
We współpracy ze stowarzyszeniem Jaccede, którego przewodnik obejmuje dzisiaj 26.000 miejsc, spółka opracowała narzędzie do oceny tych miejsc.
Zebrane informacje zostaną najpierw udostępnione w wewnętrznej sieci Handi@Renault.
Od 1995 roku Renault prowadzi aktywną politykę na rzecz integracji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnością.
3 GRUDNIA: PIERWSZY DZIEŃ POŚWIĘCONY DOSTĘPNOŚCI W 11 ZAKŁADACH RENAULT JEDNOCZEŚNIE
Od 2006 roku platforma www.jaccede.com pozwala swoim użytkownikom na umieszczenie opisu wszystkich miejsc publicznych dostępnych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej (punkty handlowe, instytucje, urzędy pocztowe itd.). Cel? Zapewnić tym osobom możliwość przygotowania się do podróży i przewidzenia ewentualnych trudności (np. niewystarczająca szerokość drzwi, zbyt mały rozmiar kabin windy, wysokość stopni itd.).
Renault zaprosiło współpracowników z 11 zakładów we Francji do wykonania takiego opisu. W trzyosobowych grupach oceniali oni dostępność różnych miejsc firmy (sali konferencyjnej, stołówki, szatni, parkingu itd.) zgodnie z wytyczoną trasą, posługując się kartami oceny. Zebrane informacje zostaną w pierwszej kolejności umieszczone w wewnętrznej sieci Handi@Renault.
Propozycja pochodzi od jednego z naszych pracowników. Narzędzie do opisu opracowaliśmy we współpracy ze stowarzyszeniem Jaccede. To inicjatywa, która wpisuje się w nasze globalne działania na rzecz społecznej odpowiedzialności firmy – wyjaśnia Claire Martin, Dyrektor ds. Odpowiedzialności Społecznej Firmy w Renault.
CAŁOŚCIOWE PODEJŚCIE DO KWESTII NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
Renault prowadzi politykę na rzecz aktywności osób niepełnosprawnych od roku 1995, czyli od czasu, gdy przedsiębiorstwo podpisało swoje pierwsze porozumienie w tym zakresie. Obecnie już piąte porozumienie, podpisane jednomyślnie przez organizacje związkowe, ustala cele na kilku płaszczyznach: integracja osób niepełnosprawnych w usługach wsparcia i w zawodach inżynieryjnych, utrzymanie zatrudnienia, zwiększenie ilości pracowników z sektora chronionego, zwiększanie wrażliwości pracowników poprzez działania i szkolenia.
Dla pracowników: „Misja Handicap” opiera się na sieci profesjonalistów wyznaczonych w każdym zakładzie pracy w celu proponowania sposobów przystosowania miejsc pracy czy też szkoleń dla dyrekcji. Prowadzi również wszelkie działania związane z podnoszeniem świadomości pracowników w celu eliminowania stereotypów, w tym wydanie komiksu dla pracowników oraz wdrożenie w firmie wewnętrznej sieci pracowniczej „Handi@Renault”.
Dla klientów: od ponad 25 lat Renault Tech projektuje, wytwarza i wprowadza na rynek samochody dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Będąc liderem na tym polu, Renault Tech oferuje szeroką gamę samochodów odpowiadających wszystkim potrzebom, takich jak: Master, Trafic, Kangoo i Dacia Dokker. W całej gamie pojazdów (w tym Twizy) Renault Tech montuje również systemy wspomagające kierowanie samochodem, jak również, w niektórych modelach, systemy ułatwiające przesiadanie się osób z wózków inwalidzkich do samochodu i odwrotnie.
Dla dostawców i partnerów: podzlecając część działań, takich jak utrzymanie terenów zielonych, drukowanie lub okablowanie przemysłowe, Renault przyczynia się do rozwijania solidarnej gospodarki, sprzyjającej sektorom chronionego rynku pracy.
Stowarzyszenie Jaccede
Utworzone w 2006 r. i uznane za stowarzyszenie pożytku publicznego, Jaccede stworzyło pierwszy przewodnik dobrych adresów dostępnych dla osób niepełnosprawnych – innowacyjne rozwiązanie wyróżnione w zaproszeniu do składania projektów portalu Proxima Mobile. Powstający z udziałem użytkowników przewodnik pozwala na ocenę miejsc pod względem ich dostępności i pomoc osobom o ograniczonej sprawności ruchowej w lepszym planowaniu podróży.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze