W październiku marki premium Stellantis odnotowały silny wzrost we Francji. DS Automobiles (+19,5%) natomiast Alfa Romeo (+53,9%). Z kolei Citroën, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot, a także samochody dostawcze odnotowały wzrost wolumenów. W kategoriach PC+LCV Citroën odnotował wzrost o 12,5%, Fiat o 17,8%, Jeep o 93,2%, Opel o 31,3%, a Peugeot o 4,8%. Na szczególną uwagę zasługuje znakomity wynik Jeepa, wzmocniony sukcesem Avengera, Samochodu Roku 2023.
Stellantis pozytywnie ocenia swoje wyniki we Francji i odnotowuje sukcesy związane ze wzrostami sprzedaży.
„Październik potwierdza, że dynamika Stellantis opiera się na wszystkich naszych markach. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie odnotowały wzrost wyników, pomimo trudnego klimatu gospodarczego. Co więcej, od początku roku Stellantis zdominował rynek pojazdów elektrycznych, osiągając wskaźnik penetracji na poziomie 27,6% – ponad 5 punktów przewagi – dzięki szerokiej gamie przystępnych cenowo pojazdów. Ważne jest również, aby podkreślić nasze bardzo dobre wyniki w segmencie LCV BEV, zaledwie kilka tygodni przed odnowieniem naszych modeli.” – powiedział Christopher Musy, dyrektor Stellantis France.
Stellantis powiększa swoją przewagę w segmencie samochodów dostawczych
W ciągu ostatnich 10 miesięcy Stellantis utrzymał pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych, z 40% udziałem w rynku (i ponad 10 punktami przewagi nad kolejnym najlepszym wynikiem).
Firma kontynuuje wzrost w segmencie profesjonalnym, zarówno w ciągu miesiąca, jak i w ujęciu skumulowanym, dzięki markom Peugeot i Opel (wzrost odpowiednio o 21,2% i 26,1% w ciągu miesiąca oraz o 7,2% i 23,5% w ujęciu skumulowanym).
W październiku firma wprowadziła nazwę Pro One, która podsumowuje ambicje Stellantis w tej dziedzinie: zdominowanie globalnego rynku pojazdów użytkowych dzięki szerokiemu portfolio produktów, 20 000 dedykowanych punktów kontaktowych i konkurencyjnym usługom, za pośrednictwem 6 marek (4 sprzedawanych we Francji).
Stellantis liderem sprzedaży pojazdów elektrycznych
Lider od początku roku, Stellantis potwierdza swoją pozycję numer 1 pod względem sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, z 27,6% udziałem w rynku (70.023 rejestracji ogółem).
W przypadku elektrycznych samochodów dostawczych Stellantis pozostaje liderem z 41,4% w ciągu miesiąca i 46,9% ogółem. Dobre wyniki odnotowano również w przypadku pochodnych samochodów osobowych, w szczególności dzięki Peugeot E-208, który zajął 1. miejsce w tej kategorii w ciągu miesiąca i ogólnie.
Najnowsze komentarze