Początek roku jest bardzo dobry dla producentów samochodów. Wzrost po 10 dniach wyniósł 38,2%, a w przypadku marek premium aż 61,7% – informuje Samar. Jak wypadają nasze ulubione marki?
Duże wzrosty sprzedaży nowych aut osobowych w styczniu odnotowuje większość marek. W dniach 1-10 stycznia 2024 r. Renault, z wynikiem 330 szt. sprzedanych aut odnotowało wzrost aż o 77% w porównaniu do tego samego okresu z zeszłego roku. Z kolei Dacia, która sprzedała 220 samochodów, zanotowała spadek o 20%. Łącznie koncern Renault zarejestrował w Polsce 550 aut w tym okresie.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Opel z wynikiem 128 nowych aut to wzrost aż o 150%, Peugeot ze 114 autami jest na plusie o 80,95%, Citroën sprzedał 82 szt. (+95%), Alfa Romeo 40 szt. (+207,69%), spadek odnotował natomiast Fiat z wynikiem 24 szt. (-58,62%) oraz Jeep ze sprzedażą na poziomie 20 szt. (-58,33%), DS 3 szt. (-57,14%). Stellantis zarejestrował więc 411 aut osobowych.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Tradycyjnie wśród naszych ulubionych marek prowadzi Renault z modelami Clio V FL, Captur, Arkana i Austral. Renault podobnie jak Dacia oferuje samochody z fabrycznym LPG. Dodatkowo marka z rombem ma też hybrydy, które stanowią coraz większy procent sprzedaży. Stellantis zwiększa sprzedaż dzięki postawieniu na obniżki cen. Jeśli uda się wzmocnić komunikację i zwiększyć ilość reklam, koncern może zawalczyć o zdecydowanie większy udział w rynku. Warto jednak zauważyć, że tutaj wciąż duża ilość rejestracji dokonywana jest na dealerów, co zaburza obraz rynku.
Zobacz: Inspiracje do podróży samochodem. Europa, Azja, Nowa Zelandia, Australia, Brazylia, Ameryka, Indie
Na koniec warto odnotować, że chińskie MG, które pojawiło się w zeszłym roku na naszym rynku, nie odnotowuje na razie spektakularnych sukcesów – łączna sprzedaż w styczniu wyniosła 27 samochodów, za mało by mieć większy wpływ na politykę cenową innych firm.
źródło danych: SAMAR
Najnowsze komentarze