Koncern Stellantis jest liderem rankingu podwyżek cen na części zamienne do napraw samochodów po kolizji, wynika z francuskiego raportu. Naprawy samochodów są coraz droższe.
Podwyżki cen dotykają nie tylko całe samochody, ale również części zamienne, w tym te, które są niezbędne do napraw po kolizjach. Francuzi przygotowali zestawienie największych podwyżek. Liderem jest tutaj grupa Stellantis.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrost cen części był tutaj najbardziej zauważalny, za wyjątkiem marki Alfa Romeo. Spośród 24 marek monitorowanych przez SRA, 11 jest powyżej średniego wzrostu (9,8%), w tym DS Automobiles i Opel z cenami, które skoczyły o około 17%! W tym samym czasie Citroën zwiększył ceny części o 13,9%, Renault o 11,9%, a Peugeot o 11,2%.
Ale nie tylko marki francuskie podnoszą ceny części. Skoda podniosła je o 13,9%, Suzuki o 13%, Volvo o 12,3%, Toyota 11,5%, Seat 10%, Volkswagen 8,9%, Mazda 7,8%, Honda 6,9%.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy ceny części karoserii wzrosły średnio o prawie 10% (dokładnie o 9,8%). Od 2015 roku wzrost ten wyniósł 46,3%. Do obliczeń raport SRA stosuje około 16.000 referencji pochodzących z rynku. Pod uwagę brane są ceny z katalogów. Wagę ustala się w zależności od częstotliwości wymiany.
Niestety to nie koniec podwyżek cen części. To oznacza między innymi droższe polisy ale też prawdopodobny wzrost liczby kradzieży samochodów, na części.
Najnowsze komentarze