Według Peugeot, samochody elektryczne mają dwa główne wyzwania, o których szefowa marki Peugeot, Linda Jackson, mówi w wywiadzie dla hiszpańskich mediów.
Ceny aut spalinowych i elektrycznych zrównają się i nie musi to oznaczać podwyżki cen klasycznej motoryzacji. „Sądzimy, że dojdzie do parytetu cenowego” – powiedziała Linda Jackson w rozmowie z Business Insider Hiszpania. Jej zdaniem sukces aut na prąd bardzo mocno zależy od ceny akumulatorów. „To naprawdę będzie zależało od ich ceny. Bądźmy szczerzy, jaki jest największy koszt pojazdu elektrycznego? Akumulatory. Gdy zwiększasz liczbę pojazdów na drogach, jak zwiększasz podaż akumulatorów elektrycznych, dostajesz ekonomię skali.
Linda Jackson wierzy, że dzięki obniżaniu się cen akumulatorów i zmniejszaniu kosztów produkcji elektryków Peugeot oraz inni producenci będą w stanie zaoferować auta przystępne cenowo: „W przeciwnym razie nie mówilibyśmy, że nasza sprzedaż od 2030 roku będzie w 100% samochodami elektrycznymi.”
Akumulatory nie są jednak jedynym czynnikiem sukcesu lub inaczej mówiąc problemem dla rozwoju tego typu napędu. „Myślę, że jest jeszcze jedna część, która nie ma nic wspólnego z ceną samochodów, ale z infrastrukturą krajów” – mówi. „Jest jeszcze długa droga do tego, aby mieć infrastrukturę w każdym miejscu”. Problem ten dotyczy bardzo wielu krajów Europy a rządy nie wydają się być specjalnie zainteresowane zmianą tego stanu rzeczy.
Peugeot podchodzi do tej sprawy praktycznie, oferując samochód z ładowarką.
„Na przykład, kiedy sprzedajemy i oferujemy klientowi pojazd elektryczny, oferujemy mu również możliwość posiadania w domu ładowarki ściennej, jeśli jest to właściwe, ale także dostęp do publicznej sieci ładowania poprzez aplikację.” – podsumowuje Linda Jackson.
I rzeczywiście, to rozwiązanie dobre dla posiadaczy domków czy mających możliwość ładować auto w garażu lub w firmie. A co z posiadaczami mieszkań na osiedlach? Na to rozwiązania na razie nie ma, chociaż pierwsze praktyczne pomysły są już wdrożone: w Londynie gniazdka dla aut elektrycznych zamontowano w oświetleniu ulicznym. Sterowane są aplikacją.
Tymczasem Peugeot rozwija swoją gamę aut elektrycznych – właśnie wprowadzono do produkcji elektrycznego Peugeot e-308.
źródło: Business Insider Hiszpania
Najnowsze komentarze