Przedstawiciele Grupy PSA i Dongfeng Motors (DFM) podpisali dwie nowe umowy na rzecz wzmocnienia partnerstwa strategicznego pomiędzy obydwoma koncernami. Miało to miejsce w środę, 11. maja 2016 roku. To kolejny kamień milowy we współpracy obydwu firm, a cała uroczystość miała miejsce podczas prezentacji średnioterminowego planu rozwoju dla DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobile) nazwanego „5A+”.
Carlos Tavares i Zhu Yanfeng, prezesi obu firm tworzących DPCA, podpisali umowę, na mocy której zostanie opracowana platforma CMP (Common Modular Platform) w wersji odpowiedniej dla samochodów elektrycznych.
Ta nowa platforma (e-CMP) przygotowana zostanie od początku z myślą jedynie o samochodach elektrycznych segmentów B i C, które pod markami Peugeot, Citroën, DS oraz Dongfeng oferowane będą od 2019 roku.
Jednocześnie Grupa PSA i DFM podpisały ramową umowę na temat wykorzystania zasobów ludzkich. Ma ona na celu zwiększenie synergii w celu rozwijania talentów na całym świecie. W praktyce oznacza to tymczasowe wymiany pracowników między zespołami operacyjnymi w zakresie badań i rozwoju, marketingu, produkcji, finansów i zasobów ludzkich. Najlepsze praktyki obu koncernów zostaną również udostępnione w każdym obszarze HR w celu zidentyfikowania potencjalnych obszarów współpracy.
Dla Grupy PSA umowa ta koresponduje z jego planem strategicznym Push to Pass i posłuży do lepszego dopasowania posiadanych zasobów ludzkich do bieżących wyzwań biznesowych.
Podczas ceremonii, Carlos Tavares, Prezes Zarządu PSA Group, podkreślił skuteczność współpracy pomiędzy PSA i DFM oraz znaczenie budowania synergii poprzez dzielenie się talentami. Powiedział przy tej okazji: „W przyszłości platforma e-CMP będzie kluczowym krokiem w naszej współpracy z Dongfeng, będzie przyspieszać rozwój na całym świecie obu naszych grup, a jednocześnie pomoże nam dotrzeć do celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla wyznaczonego na 2020 rok„.
Nowy średniookresowy plan strategiczny „5A+” powstał w celu zapewnienia spółce DPCA pozycji efektywnego producenta zdolnego do zapewnienia klientom kompleksowych rozwiązań mobilności. Plan ów koncentruje się na trzech ambitnych filarach:
– znaczne zwiększenie zadowolenia klientów z produktów i usług w celu awansu do trójki najlepszych producentów w branży do roku 2018 i na pozycję szczytową w roku 2020;
– generowanie przychodów przekraczających 100 miliardów yuanów w 2020 roku;
– zapewnienie opłacalnego, trwałego wzrostu o 30% do roku 2020.
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze