Alians Renault-Nissan wesprze firmę E.Leclerc w wyposażaniu parkingów w punkty ładowania samochodów elektrycznych. Jeszcze w 2011 roku 50 centrów handlowych E.Leclerc zostanie wyposażonych w odpowiednią infrastrukturę, kolejnych 150 – do końca 2012 roku i 500 – do roku 2015.
Podjęta współpraca świadczy o wspólnych ambicjach: celem Aliansu Renault-Nissan jest zdobycie pozycji światowego lidera na rynku samochodów elektrycznych, a sieć E.Leclerc pragnie promować wśród swoich klientów bardziej odpowiedzialne i przyjazne dla środowiska podejście do konsumpcji.
E. Leclerc i Alians Renault-Nissan wspólnie pracują nad projektem wyposażenia parkingów sieci w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych i analizują możliwość wprowadzenia nowych usług związanych z samochodami w centrach handlowych E.Leclerc, takich jak, np. wynajem samochodów elektrycznych. Powołano grupy robocze, którym wyznaczono następujące cele:
– wybór rodzaju instalacji, która będzie najlepiej odpowiadała potrzebom właścicieli samochodów elektrycznych (standardowe ładowanie: 3 kW, szybkie ładowanie: 45 kW, lub obie te możliwości);
– określenie ilości punktów ładowania, które należy przewidzieć, aby zaspokoić potrzeby klientów;
– wsparcie centrów E.Leclerc w projektach realizacji infrastruktury ładowania.
Według szacunków Renault, w 2020 roku samochody elektryczne będą stanowiły 10% sprzedaży we Francji. Zawarte porozumienie ułatwi korzystanie z samochodów elektrycznych dzięki dostępowi do prostej, praktycznej i szybkiej w obsłudze infrastruktury ładowania.
Miliony konsumentów przyjeżdżają do naszych sklepów samochodami i zatrzymują się na naszych parkingach. Rozwój odpowiedzialnej konsumpcji oznacza również zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania środków transportu na środowisko. Współpraca podjęta z Aliansem Renault-Nissan powinna zachęcić francuskich klientów do korzystania z samochodów elektrycznych – powiedział Michel-Edouard Leclerc, prezes E.Leclerc.
Współpraca z firmą Leclerc pozwoli na rozbudowę infrastruktury punktów ładowania na terenie Francji, poprzez włączenie 500 sklepów tej sieci znajdujących się na obszarze całego kraju – powiedział Patrick Pelata, zastępca dyrektora generalnego ds. operacyjnych.
E.Leclerc
Sieć E.Leclerc, posiadająca 17% udziałów w rynku, jest liderem na rynku wielkiej dystrybucji we Francji. Posiada 526 sklepów we Francji i 86 w pozostałych krajach Europy. W 2009 roku obroty grupy wyniosły 32,7 mld euro. Od lat 60. firma E.Leclerc pragnie zapewnić konsumentom jak największą moc nabywczą, aby jak największa ich grupa miała zapewniony dostęp do wszystkich produktów i usług.
Więcej informacji na: www.e-leclerc.com lub www.mouvement-leclerc.com
Alians Renault-Nissan
Utworzony w 1999 roku Alians Renault-Nissan stawia sobie za cel zdobycie pozycji światowego lidera w dziedzinie środków transportu o zerowej emisji*. Dotychczas Alians zawarł ponad 70 porozumień na całym świecie z władzami państw, miast, organizacjami i innymi ważnymi podmiotami w celu przygotowania rynków i infrastruktury do wprowadzenia i eksploatacji samochodów elektrycznych.
Więcej informacji na: www.renault.com
* podczas eksploatacji
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze