Renault Egeus to samochód, który zapowiada nową gamę w Renault. Wyposażony w silnik 3.0l 24V dCi o mocy 250 KM pokazuje jak powinien wyglądać SUV przyszłości.
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Renault przedstawia swój nowy concept-car Egeus – pojazd typu SUV z napędem na obie osie należący zdecydowanie do klasy wyższej. Jego pociągający i elegancki wygląd, wygodna i luksusowo wyposażona kabina są godne limuzyny wysokiej klasy. Dzięki wymiarom typowym dla samochodów segmentu SUV, Egeus oferuje dużą ilość miejsca w kabinie, a linia nadwozia podkreśla solidną konstrukcję i dynamiczny charakter pojazdu. Wydłużona pokrywa silnika zapowiada łagodny design nadwozia godny coupé wysokiej klasy.
Egeus uosabia idealną równowagę pomiędzy elegancją, sportowym charakterem, mocą i solidną budową.
Jego design wpisuje się w tradycję poprzednich concept-carów Wind i Fluence, i przywodzi na myśl wysokiej klasy limuzynę. Płynny i jednorodny stylistycznie, jest pozbawiony agresywności cechującej zazwyczaj samochody typu SUV.
Design przodu jest prosty i czysty. Wloty powietrza wbudowane pod reflektorami pozwoliły na rezygnację z osłony chłodnicy o często zbyt aroganckiej linii. Widoczne jest lekkie, podwójne złamanie linii boków, tworzące grę światłocieni, podkreślającą płynną bryłę Egeusa.
Egeus oferuje cztery indywidualne siedzenia i komfort pojazdu klasy S. Przestronne wnętrze przyciąga uwagę szlachetnymi materiałami oraz subtelnymi połączeniami kolorów i materiałów. Łagodne i eleganckie wnętrze cechuje pogodna atmosfera.
Płowa skóra siedzeń czerpie inspirację z zachodu słońca, tworząc ciepłą atmosferę. Płynny kształt niebieskawej konsoli centralnej nawiązuje do kształtu boków. W desce rozmieszczono trzy duże schowki. W drzwiach przednich znajdują się ponadto dwie kieszenie.
„Wnętrze jest ciepłe i przyjazne dzięki szklanemu dachowi i centralnemu wzmocnieniu z dwiema przezroczystymi częściami. „
Klamki drzwi bocznych przylegają do nadwozia, aby zachować wrażenie płynności linii boków. Po zbliżeniu dłoni czujnik optyczny powoduje odchylenie klamki o kilka centymetrów, aby ułatwić jej uchwycenie.
Po przejściu w tryb półterenowy pokazuje się automatycznie wskaźnik, podający kąt pochylenia auta i ostrzegający kierowcę w przypadku ryzyka dachowania.
Umieszczony w górnej części deski rozdzielczej oraz pośrodku pojazdu interaktywny ekran podaje pasażerom informacje dotyczące komfortu we wnętrzu oraz szczegółową mapę systemu nawigacji.
Łatwe, intuicyjne w obsłudze elementy sterujące są wierne zasadzie Touch
Design. Umieszczony centralnie obrotowy selektor biegów jest ergonomiczny i prosty w obsłudze. Idealnie usytuowane pokrętło do sterowania informacjami multimedialnymi zapewnia łatwość manipulacji, a dźwignie sterujące umieszczone pod kierownicą są dopasowane do kształtu dłoni.
“Kabina jest przestronna, komfortowa, prosta i dyskretna. Minimalistyczna stylistyka ma na celu zapewnienie wygody podróży. Podczas jazdy liczy się spektakl, który rozpościera się za oknem.”
Kubełkowe fotele zapewniają wysoki poziom komfortu i wyróżniają się innowacyjnymi funkcjami. Przednie fotele obracają się na zewnątrz, a przód siedzenia obniża się o 70 mm, aby ułatwić wsiadanie. Przeciwstawnie otwierające się drzwi oraz brak środkowego słupka umożliwiają łatwy dostęp do tylnych miejsc.
Dostęp do bagażnika zapewniają dwuczęściowe drzwi : klasyczna klapa oraz dolna część z napędem, która opuszcza się i tworzy coś w rodzaju windy, pozwalającej na łatwy załadunek ciężkich lub dużych przedmiotów.
Ruchomy panel posiada elektryczną regulację wysokości ustawienia i umożliwia podzielenie bagażnika.
Przyjemność jazdy, moc i pełna kontrola nad autem
Umieszczony wzdłużnie silnik wysokoprężny 3.0 V6 o mocy 250 KM zapewnia Egeusowi dużą moc i dynamikę reakcji. Spełnia normy Euro 4 i jest wyposażony w filtr cząstek.
Przeniesienie napędu na 4 koła jest całkowicie automatyczne. Zapewnia regulację napędu przenoszonego na 4 koła w zakresie 0-100% w zależności od przyczepności. Ten typ napędu w połączeniu z automatyczną 7-przełożeniową skrzynią z impulsową zmianą biegów zapewnia wysokiej klasy przyjemność jazdy, a jednocześnie znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji CO2 .
Egeus jest wyposażony w opony Michelin Eden Weiss. Jest to ogumienie zapewniające pełną równowagę między finezją prowadzenia i wysokimi osiągami pojazdu. Odpowiada dwojakiemu przeznaczeniu samochodu: jest wszechstronnie funkcjonalne w czasie jazdy po szosie oraz przystosowane do poruszania się w terenie. Opony montowane na przedniej i tylnej osi różnią się swą konstrukcją.
Specjalna budowa opon wpływa na zmniejszenie oporów toczenia, czyli na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Ścisła i niska rzeźba bieżnika pozwala na zminimalizowanie odkształceń opony powodujących straty energii. Płytki i płasko wyprofilowany bieżnik przyczynia się do ograniczenia hałasu toczenia przy jednoczesnym zapewnieniu dobrej przyczepności do nawierzchni w trudnym terenie. Środkowa część powierzchni jezdnej przedniej opony, posiadająca mniej nacięć i rowki odprowadzające wodę, służy do przenoszenia siły napędowej samochodu oraz przyczynia się do polepszenia przyczepności na mokrej nawierzchni. Opony tylnej osi posiadają natomiast bardziej masywną budowę powierzchni jezdnej dla zapewnienia optymalnego zachowania pojazdu przy pokonywaniu zakrętów.
Dzięki zastosowaniu Systemu PAX, Egeus nie wymaga użycia koła zapasowego.
Opony te są zamontowane na obręczach skonstruowanych specjalnie do tego samochodu przez firmę Montupet.
Reflektory Egeusa maja kształt przypominający bumerang. Spełniają funkcję świateł dziennych oraz kierunkowskazów i wyposażone są w diody świecące o dwóch barwach. Układ optyczny świateł, opracowany we współpracy z firmą Valeo, charakteryzuje się zwartą budową, skutecznością działania i oryginalnym wzornictwem.
Wszystkie funkcje oświetlenia Egeusa zostały opracowane z wykorzystaniem wysokiej klasy diod świecących. Tak jak w concept-carze Fluence, system sterowania oświetleniem pozwala na dostosowanie natężenia i rozłożenia światła do warunków jazdy.
Na krętej drodze, kierunek wiązki światła jest określany przez specjalny system sterowany elektronicznie. Na autostradzie, diody są włączane i kierowane automatycznie tak, by zawsze zapewnić optymalny zasięg świateł bez oślepiania innych użytkowników drogi. Barwa światła jest zbliżona do światła dziennego, co polepsza widoczność i komfort prowadzenia samochodu. Trwałość diod jest znacznie wyższa niż wszelkich innych źródła światła obecnie stosowanych w samochodach.
DANE TECHNICZNE
Wymiary
- Długość całkowita: 4 700 mm
- Szerokość bez lusterek zewnętrznych 1 920 mm
- Wysokość 1 660 mm
- Rozstaw osi 2 900 mm
- Rozstaw kół przednich i tylnych 1 640 mm
- Zwis przedni 875 mm
- Zwis tylny 925 mm
- Prześwit 285 mm
- Kąt natarcia 25s
- Kąt zejścia 32s
- Masa 1 950 kg
Zespół napędowy
- Silnik wysokoprężny 6-cylindrowy 3.0l 24V dCi turbodoładowany spełniający normę Euro 4 z filtrem cząstek stałych.
- Moc 184 kW/250 KM, maksymalny moment 550 Nm przy 3 000 obr/min
- Skrzynia biegów automatyczna 7-biegowa z impulsowym sterowaniem zmiany przełożeń przy pomocy łopatek pod kierownicą
Układ przeniesienia napędu
- Napęd na cztery koła, silnik umieszczony wzdłużnie z przodu.
- Elektronicznie sterowane przeniesienie napędu na osie w zależności od przyczepności kół. Rozłożenie siły napędowej w zakresie od 0 do 100% między przednią i tylną osią.
- Obręcze kół 22”
- Opony Michelin 275-800/R560 z Systemem Pax
Wyposażenie kabiny
- Cztery niezależne fotele z funkcją ułatwiającą wsiadanie poprzez automatyczne opuszczanie i obracanie przy otwarciu drzwi.
- Analogowy i cyfrowy zegar wskazujący prędkość zalecaną przez system nawigacji zależnie od miejsca poruszania się pojazdu oraz system kontroli przechyłu samochodu dla zapewnienia bezpieczeństwa jazdy w trudnym terenie.
- Chowany ekran w desce rozdzielczej z ergonomicznym panelem sterowania na konsoli centralnej.
- Ruchoma tylna półka z napędem, wysuwająca się dla ułatwienia załadunku z możliwością regulacji jej wysokości i optymalnego podzielenia przestrzeni bagażnika.
Wyposażenie zewnętrzne
- Cztery drzwi otwierające się w przeciwnym kierunku, nadwozie bez środkowego słupka, z klamkami wysuwanymi za pośrednictwem czujników optycznych.
- Dwuczłonowa tylna klapa bagażnika posiadająca górną część podnoszoną ręcznie oraz dolny ruchomy panel, którego działanie zsynchronizowane jest z ruchomą tylną półką.
- Pokrywa silnika otwierająca się na bok.
Partnerzy projektu
- Valeo – Lampy zespolone skonstruowane w oparciu o diody świecące, obejmujące funkcje świateł mijania, drogowych, reflektorów kierunkowych oraz lampy zawierające kierunkowskazy i światła dzienne.
- Michelin – Opony z rzeźbą powierzchni jezdnej zmniejszającą opory toczenia, zróżnicowaną między przednią i tylną osią dla uzyskania optymalnej przyczepności.
- Stabilus – Zastosowanie technologii DORSTOP – hydraulicznego ogranicznika drzwi pozwalającego na utrzymanie położenia drzwi niezależnie od kąta ich otwarcia i pochylenia samochodu.
- Montupet – Specjalnej konstrukcji obręcze ze stopu metali lekkich.
Najnowsze komentarze