Pierwszy SUV marki opracowany i produkowany w Betim Automotive Complex pomógł Fiatowi w minionym roku uzyskać 43-procentowy wzrost liczby sprzedanych SUV-ów (w porównaniu z rokiem poprzednim). W gamie na bieżący rok model otrzymał specjalną serię S-Design.
W październiku 2021 roku Fiat Pulse pojawił się na rynku brazylijskim w celu dalszego zwiększania udziału Fiata w rynku, uzupełnienia gamy produktów marki, a także włączenia jej do najszybciej rozwijającego się segmentu w kraju (SUV). Model wypełnia swoją misję po mistrzowsku i właśnie osiągnął i przekroczył granicę 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w Brazylii. Ponadto jest eksportowany do 12 krajów Ameryki Łacińskiej.
Raptem pół roku temu firma świętowała wyprodukowanie 100-tysięcznego egzemplarza, co oznacza, że większość produkcji trafiła na brazylijski rynek.
Dzięki nowoczesnemu designowi, dobrym osiągom i technologii Pulse szybko zdobył uznanie klientów i jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów typu B w swojej kategorii. Ponadto, wspólnie z Fastbackiem, był odpowiedzialny za zwiększenie sprzedaży Fiata w tej kategorii w ubiegłym roku. W 2023 roku marka zajęła trzecie miejsce na rynku SUV-ów, z 11% udziałem w segmencie i ponad 86 tys. sprzedanych egzemplarzy, co oznacza wzrost o 43% w porównaniu do roku poprzedniego.
Pulse, pierwszy SUV opracowany i produkowany w Betim Automotive Hub, wnosi innowację do swojego DNA. W modelu zadebiutował także silnik turbo 200 Flex, najmocniejszy i posiadający najlepsze osiągi, zużycie paliwa i moment obrotowy w kraju, który zdobył nagrodę Engine of the Year poniżej 2.0 litrów pojemności skokowej magazynu „Autoesporte”, najstarszą i najbardziej tradycyjną nagrodę w brazylijskiej motoryzacji.
Od chwili premiery Pulse stale się rozwija. W gamie modelowej na rok 2023 wraz z Toro zadebiutował nowy projekt marki Sound Design, nowe wrażenia dźwiękowe dla użytkownika, które zapewniają jeszcze więcej przyjemności z jazdy. W gamie na rok 2024 Pulse zyskał nową, specjalną serię S-Design, która jeszcze bardziej wzbogaca ofertę.
W S-Design nowe właściwości SUV-a można od razu zauważyć. Dzieje się tak dlatego, że model otrzymał przyciemnione wykończenie detali, takich jak logo Fiata, płyta podwozia, 16-calowe koła i wnętrze. Pakiet obejmuje także elementy, które zwykle można znaleźć tylko w wersjach z najwyższej półki, takie jak centrum multimedialne z ekranem o przekątnej 10,1 cala z wbudowaną nawigacją GPS, bezprzewodową ładowarką, bezkluczykowym systemem Entry’nGo, tylnym czujnikiem parkowania i kamerą cofania.
Aż szkoda, że tego modelu Fiat nie oferuje na Starym Kontynencie. U nas gama modelowa włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis wydaje się być bardzo mocno okrojona.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze