Współpraca ta daje firmie Renault i Orange konkretną platformę eksperymentalną, umożliwiającą prowadzenie badań nad nowymi zastosowaniami komunikacyjnymi w pojazdach. Wykorzystane zostaną technologie o wysokiej przepustowości.
Pojazdy przyszłości będą wyposażone w bardzo szybką łączność bezprzewodową. Wszędzie tam, gdzie warunki na to pozwolą, kierowca będzie miał całkowicie bezpieczny dostęp do swojego wirtualnego świata zarówno zawodowego, jak i osobistego. Aby przygotować taką innowację, firmy Renault i Orange postanowiły zjednoczyć swoje siły, prowadząc projekt badawczy dotyczący zastosowania połączeń o wysokiej przepustowości w sieci 4G/LTE (Long Term Evolution) w pojazdach.
W ramach współpracy firma Orange udostępniła sieć 4G w pierwszej kolejności ośrodkom badawczym i eksperymentalnym Renault, co umożliwi obu firmom testowanie w warunkach rzeczywistych możliwości oferowanych przez bezprzewodową sieć o wysokiej przepustowości, takich jak wirtualne biuro, granie w chmurze (cloud gaming), a nawet wideokonferencja. Trwa już pierwszy eksperyment na prototypie NEXT TWO, opracowanym na bazie Renault ZOE. Zostanie on zaprezentowany na targach WEB 13 na stoisku Renault.
Dla Rémi Bastiena, dyrektora ds. innowacji technologicznych, to partnerstwo jest przykładem efektywnej współpracy między dwoma bardzo różnymi światami. Mogliśmy jako pierwsi skorzystać ze standardu LTE zapewniającego wysoką przepustowość oraz z doświadczenia firmy Orange, aby jak najlepiej wykorzystać tę technologię w naszym prototypie pojazdu przyszłości.
Nathalie Leboucher, dyrektor programu Smart Cities w firmie Orange, dodaje: Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy udostępnić firmie Renault naszą sieć 4G o wyjątkowych możliwościach i przyczynić się w ten sposób do określenia nowych zastosowań i usług związanych z Internetem bezprzewodowym w pojazdach przyszłości. Samochód z dostępem do Internetu, dzięki usługom komunikacyjnym, usprawni przemieszczanie się. Stanowi bardzo ważną oś rozwoju w strategii Orange.
Samochód z dostępem do Internetu jest dzisiaj rzeczywistością. Firma Renault proponuje swoim klientom system R-Link, czyli wbudowany tablet z dostępem do Internetu, uznawany przez SBD (ekspertów w badaniu rynku motoryzacyjnego) za najbardziej ergonomiczny system multimedialny w Europie. R-Link, dostępny w większości modeli Renault, umożliwia dostęp do prawie setki aplikacji mobilnych. W dziedzinie łączności system R-Link opiera się na doświadczeniu Orange Business Services, dostarczającego wszystkie karty SIM M2M instalowane w pojazdach Renault.
O firmie Renault
Grupa Renault, globalny producent samochodów od 1898 r., sprzedała w roku 2012 ponad 2,5 miliona samochodów w 118 krajach. Obecnie zatrudnia prawie 128 tysięcy pracowników i posiada 38 zakładów przemysłowych. Aby sprostać technologicznym wyzwaniom przyszłości i kontynuować swoją strategię zrównoważonego wzrostu, podstawą rozwoju Grupy Renault jest rynek międzynarodowy, komplementarność trzech posiadanych marek (Renault, Dacia i Renault Samsung Motors), pojazd elektryczny, alians z Nissanem oraz współpraca z AVTOVAZ i Daimlerem. Zdobywając 12 tytułów Mistrza Świata Formuły 1 w ciągu 36 lat, firma Renault zrobiła z tej najbardziej wymagającej w świecie dyscypliny nośnik innowacji, wizerunku i świadomości marki.
O firmie Orange
Firma Orange jest jednym z głównych operatorów telekomunikacyjnych na świecie, której obroty w 2012 r. wyniosły 43,5 miliarda euro. Zatrudnia 166 tysięcy pracowników (na dzień 30. września 2013 r.), z czego 102 tysiące we Francji. Grupa działa w 32 krajach, w których obsługuje 232 miliony klientów (na dzień 30. września 2013 r.), z czego 175 milionów klientów sieci komórkowych i 15 milionów klientów sieci stacjonarnych na całym świecie. Orange jest również światowym liderem usług telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw wielonarodowych pod nazwą Orange Business Services. Orange jest notowany na giełdzie NYSE Euronext Paris (symbol ORA) oraz na giełdzie New York Stock Exchange (symbol ORAN).
Orange oraz wszystkie inne produkty lub usługi Orange cytowane w niniejszym komunikacie są znakami towarowymi Orange Brand Services Limited.
Firmy Renault i Orange podejmują wspólne badania nad zastosowaniami sieci telekomunikacyjnej 4G w pojazdach przyszłości
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze