-
Francuska poczta, La Poste, która od wielu lat jest wiernym klientem Renault i ma w swojej flocie wiele samochodów elektrycznych, odebrała 14. grudnia w fabryce w Maubeuge kluczyki do czteromilionowego egzemplarza Kangoo.
-
Od 1997 roku zakład w Maubeuge we Francji wyprodukował ponad 4 miliony Renault Kangoo, w tym ponad 100.000 wersji elektrycznych.
-
Cała rodzina Renault Kangoo jest produkowana w zakładzie w Maubeuge, w którym odbywa się również montaż akumulatorów do wersji w 100% elektrycznych.
-
Kangoo od momentu premiery jest prawdziwym laboratorium testowym dla pojazdów elektrycznych marki i ich produkcji przemysłowej.
Renault Kangoo – historia modelu
W 1997 roku z linii produkcyjnych zjechało pierwsze Renault Kangoo wyprodukowane w zakładzie w Maubeuge. Model dał początek segmentowi kombivanów o unikatowym i praktycznym designie, po raz pierwszy wyposażonych w przesuwne drzwi boczne.
25 lat później Renault Kangoo jest dostępne w 50 krajach na całym świecie. Popularny model Renault sprzedał się w ponad 4,4 miliona egzemplarzy. Cztery miliony wyprodukowano w Maubeuge, w zakładzie należącym do kompleksu ElectriCity Ampere i reprezentującym najwyższy poziom jakości. Od 25 lat Renault Kangoo jest również produkowane w Argentynie na rynek południowoamerykański. Kangoo jest także najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w tym segmencie – od 2011 roku w Europie sprzedano ponad 100.000 wersji elektrycznych Kangoo.
Z biegiem lat gama Kangoo powiększyła się i przyciągnęła licznych klientów o zróżnicowanych profilach.
Kangoo pozwala rodzinom i firmom zajmującym się przewozem osób zapewnić najwyższy komfort jazdy dzięki niezależnym i modułowym siedzeniom, a także dzięki cenionej pojemności pojazdu. W przedłużonej wersji – Grand Kangoo, z 7 modułowymi siedzeniami – jest możliwość ustawienia aż 1.024 różnych konfiguracji przestrzeni.
Kangoo Van jest idealnym partnerem klientów biznesowych. Jest wyposażone w przydatne innowacje, takie jak funkcja Open Sezame by Renault, która zapewnia najlepszy na rynku dostęp z boku poprzez otwór drzwiowy o szerokości 1,45 m, składaną półkę podsufitową Easy Inside Rack, trzy przednie fotele ze składanym centralnym oparciem, które tworzy mobilne biuro, oraz schowki w kabinie o pojemności prawie 60 litrów, w tym szufladę Renault Easy Life.
Kangoo Van jest również dostępne w wersji z kabiną brygadową oraz w wersji przedłużonej L2. Dostępna jest także jedyna na rynku wersja platformy z kabiną, umożliwiająca liczne specjalistyczne zabudowy, które mogą być wykonane przez autoryzowanych wykonawców Renault.
Zakład w Maubeuge produkuje wszystkie wersje Kangoo, zarówno spalinowe, jak i w 100% elektryczne. Akumulatory do tych ostatnich są montowane na miejscu.
FRANCUSKA POCZTA NABYWCĄ CZTEROMILIONOWEGO RENAULT KANGOO
Heinz-Jürgen Löw, dyrektor ds. pojazdów dostawczych marki Renault, Luciano Biondo, dyrektor ds. operacji przemysłowych Ampere ElectriCity oraz Luiz Quinahla, dyrektor ds. produkcji Ampere ElectriCity i zakładu w Maubeuge przekazali w czwartek, 14. grudnia 2023 roku kluczyki do elektrycznego Renault Kangoo E-Tech Eve Pietrigi, prezesce i dyrektorce generalnej VEHIPOSTE, oraz Betty Didierdefresse, dyrektorce operacyjnej VEHIPOSTE, spółki zależnej grupy La Poste. To Renault Kangoo jest czteromilionowym egzemplarzem wyprodukowanym w Maubeuge od 1997 roku.
Francuska poczta (La Poste) jest od wielu lat wiernym klientem Renault. Od ponad stu lat korzysta z pojazdów dostawczych Renault przy dostarczaniu przesyłek francuskim odbiorcom.
Jest pionierem mobilności elektrycznej, który używał samochodów elektrycznych już w 1904 roku. Francuska Poczta jest światowym liderem pod względem elektrycznej floty oraz kluczowym partnerem w rozwoju i sukcesie w 100% elektrycznych pojazdów dostawczych Renault.
Współpraca w ramach programu elektrycznego Renault Express w latach 80. XX wieku, a następnie zbudowanie w 2011 roku największej floty pojazdów elektrycznych, zwłaszcza dzięki Kangoo Z.E., sprawiły, że relacje pomiędzy La Poste i Renault są wyjątkowe. Współpraca obu firm odegrała ważną rolę w osiągnięciu przez Renault pozycji pioniera i wiodącego producenta w tej dziedzinie.
Tradycyjny żółty kolor samochodów Renault Kangoo, które rozwożą listy i paczki, stał się kultowy nawet wśród klientów z Japonii, gdzie pojazd ten cieszy się szczególną popularnością. W 2015 roku limitowana seria La Poste została sprzedana w tym kraju w 150 egzemplarzach.
Zobacz naszą relację z największego na świecie zlotu Renault Kangoo w Japonii
„To prawdziwy zaszczyt przekazać francuskiej poczcie, która od lat jest wiernym klientem marki Renault, kluczyki do czteromilionowego Renault Kangoo wyprodukowanego w zakładzie w Maubeuge. Dumą napawa też fakt, że to zaufanie przetrwało ponad 100 lat. Łączy nas tak naprawdę wiele wspólnych wartości. Jesteśmy dwiema francuskimi firmami, które zapewniają międzynarodową mobilność i oferują klientom coraz bardziej innowacyjne i zrównoważone rozwiązania łatwo dostępne dla klientów” – powiedział Heinz-Jürgen Löw, dyrektor ds. samochodów dostawczych marki Renault
RENAULT
Od ponad stu lat Renault projektuje, produkuje i sprzedaje samochody dostawcze, które doskonale spełniają potrzeby klientów biznesowych na całym świecie.
Express, Kangoo, Trafic i Master to kultowe samochody, cenione za innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają życie użytkownikom.
Sieć Renault Pro+ jest od ponad dekady liderem na wielu europejskich rynkach, zarówno jeśli chodzi o samochody spalinowe, jak i elektryczne. Oferuje spersonalizowane i inteligentne rozwiązania, zapewniające zrównoważoną mobilność. Oferta Renault Pro+ to unikatowe połączenie rozwiązań, usług i finansowania, które ułatwiają klientom prowadzenie działalności gospodarczej. Renault Pro+ łączy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, autoryzowanych wykonawców zabudów oraz sieć ponad 600 centrów specjalizujących się w samochodach dostawczych w ponad 25 krajach.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze