• Najnowsze

Genewa 2019 – DEVINCI

2019-03-10

I wtedy Citroën 2CV wrócił do łask, a Renault 4 i 5 były hitem sprzedaży. W oczekiwaniu na cudowne dziecko motoryzacji!

2021-02-27

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
sobota, 27 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Genewa 2019 – DEVINCI

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-03-10
w Artykuły
Czas czytania4min
15 0
0
21
UDOSTĘPNIEŃ
44
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

Jak się zabezpieczać, gdy prawo odmowy mandatów wejdzie w życie?

Tendencje polskiego rynku motoryzacyjnego 2021. Pięć zjawisk, które warto wziąć pod uwagę

Kojarzycie nazwisko Jean-Philippe Dayraut? A może inne – Ari Vatanen? Ten pierwszy, to francuski kierowca wyścigowy, który w przeszłości startował m.in. w Formule Renault oraz w Pucharze Peugeot 206 RCC. To on stoi za powołaniem marki DEVINCI, która powstała w 2017 roku. Marka jest oczywiście francuska. Projektuje i produkuje samochody w stylu retro, ale z wykorzystaniem nowoczesnej techniki i elektrycznego napędu.

A Ari Vatanen? Słynny kierowca rajdowy z Finlandii, rajdowy Mistrz Świata z 1981 roku, Startował Peugeotem 205, więc też jest nam bliski. Wygrał jedenaście rajdów WRC, w tym pięć za kierownicą Peugeota 205 T16. Czterokrotnie triumfował w Rajdzie Dakar: Peugeotem 205 T16 w latach 1987 i 1989, Peugeotem 405 T16 w roku 1990 i Citroënem ZX w 1991. Po zakończeniu kariery rajdowej kupił winiarnię we Francji i tam zamieszkał. Nie zerwał jednak ani z motorsportem, ani z samochodami. Jest działaczem motorspoortowym, a dziesięć lat temu ubiegał się o prezydenturę FIA, jednakże przegrał z Jeanem Todtem. Ari Vatanen ma swój udział w projektowaniu aut DEVINCI.

Samochód Devinci Classic już w pierwszym roku działalności firmy znalazł 30 nabywców. Nie brakuje, jak widać, ludzi, którzy chcą się wyróżniać na drodze stylem retro, a jednocześnie żyć w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.

Na rok bieżący planowana produkcja Devinci obejmuje 200 aut. To 100 egzemplarzy modelu DB 718 Brigitte (połowa już jest zarezerwowana przez klientów), 95 sztuk DB 718 Lucie (zgłoszono już 30 rezerwacji) i jedynie 5 wyjątkowych samochodów DB 718 Adele. Ceny? Cóż, tanio nie jest, ale też nie są to jakieś kosmiczne kwoty gdy mowa o tak unikatowych pojazdach. Brigitte jest wyceniana na 49.500 euro, Lucie na 67.900 euro, a Adele na 99.900 euro. We Francji można liczyć na 900 euro bonusu ekologicznego, acz pewnie to nie będzie coś, co sprawi, że klienci podejmą decyzję o zakupie ;-)

Samochody napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW czerpią energię z akumulatorów. Ich standardowa pojemność w Brigitte, to 15,3 kWh, ale można zamówić taką o pojemności 23 kWh. W efekcie w trybie eco można pokonać 150 km lub 230 km. Brigitte ma amortyzatory AVO®. Na pokładzie można też mieć (na życzenie) generator z 8-litrowym zbiornikiem paliwa, co pozwala na pokonanie kolejnych 50 km. Wśród dodatkowo płatnych akcesoriów znajdziecie też m.in. zestaw walizek z nieprzemakalnej skóry, czy osłonę wnętrza samochodu. Personalizacja auta obejmuje też kolor skóry tapicerki, czy barwę nadwozia. Można też zamówić drewniane pedały, zamiast standardowo montowanych aluminiowych.

Jeśli chodzi o model Lucie, to standardowo jest malowany na czarno i ma seryjną szklaną osłonę kabiny. Tak, chodzi o owiewkę, która w modelu Brigitte jest wyposażeniem opcjonalnym. Standardem w Lucie są też wskaźniki stylizowane na zabytkowe oraz akumulatory o pojemności 23 kWh. Auto ma też regulowane amortyzatory firmowane przez DEVINCI.

Prawdziwie unikatowy Devinci DB 718 Adele realnie dostępny jest już tylko w czterech egzemplarzach – firma przyjęła jedno zamówienie na ten model. Pewnie po targach w Genewie liczba dostępnych egzemplarzy się zmniejszy. Samochód wymaga 200 godzin pracy, a już samo lakierowanie jest unikalne i opracowano je w biurze projektowym Devinci. Tutaj także zastosowano regulowane amortyzatory Devinci, a akumulatory standardowo mają 23 kWh pojemności. Jest też generator prądu.

Samochody ważą ok. 600 kg. Ładowanie baterii 15,3 kWh trwa 5 godzin i 40 minut, a 23 kWh 8,5 godziny. Samochód jest wyposażony we wbudowaną ładowarkę 3 kW. Karoseria jest zbudowana z aluminium. Prędkość maksymalna, to tylko 100 km/h, ale czyż trzeba pędzić, by zadawać szyku takim samochodem? Prędkość 50 km/h uzyskuje się po 5 sekundach. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 320 mm, tylne 250 mm. Samochód ma 391 cm długości, 177 cm szerokości i 124 cm wysokości.

I tylko ta nowoczesna nawigacja mi nie bardzo pasuje na desce. Powinna być ukryta za jakąś klapką, by nie psuć formy, i odchylać się na żądanie kierowcy.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: AdeleBrigitteDEVINCILucietargi motoryzacyjne
Udostepnij13Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Genewa 2019 – Dacia z nową serią limitowaną i nowymi silnikami

Następny

Carlos Tavares chce dokonać przeglądu zarządzania chińską filią PSA

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Carlos Tavares chce dokonać przeglądu zarządzania chińską filią PSA

Nowy hybrydowy Renault Captur 2020 przyłapany w czasie jazd próbnych

Czy to wnętrze nowego DS 8?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Anonimowo o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Anonimowo o Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Adam o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Adam o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Texas910Gus o Nowy Citroën CC21 na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał konkurent Renault Kiger?
    • Kamil o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Kamil o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Kamil o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Tom o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • I wtedy Citroën 2CV wrócił do łask, a Renault 4 i 5 były hitem sprzedaży. W oczekiwaniu na cudowne dziecko motoryzacji!
    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.