Michelin został nagrodzony za „świadome, innowacyjne i długoterminowe zaangażowanie w zrównoważony rozwój, postawę, którą przyznana nagroda wyróżnia jako przykład dla innych”.
Nagrodzony raport przedstawia najważniejsze wyzwania, które stoją przed Grupą Michelin oraz działania, które firma podejmuje, aby im sprostać. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym, liczba pojazdów na świecie zwiększyła się z 50 milionów w 1950 r., do 850 milionów obecnie, a w 2030 r. sięgnie nawet 2 miliardów. Wzrost mobilności niesie ze sobą wzrost zanieczyszczeń oraz powoduje zwiększenie liczby wypadków drogowych.
Aby odpowiadać na te wyzwania Michelin powołał dziewięć zespołów w strukturze Grupy takich jak m.in.: Osiągi naszych produktów i usług, Utylizacja opon używanych, Wpływ środowiskowy zakładów produkcyjnych. Ich działalność przynosi wymierne korzyści – wprowadzenie w 1992 r. zielonej opony, o zmniejszonych oporach toczenia, umożliwiło ograniczenie zużycia paliwa o 5 proc. Oznacza to, że dzięki oponom Michelin przez 15 lat zaoszczędzono 9,37 miliarda litrów paliwa.
Troska o zrównoważony rozwój mobilności stanowi element strategii Michelin, na każdym etapie naszej działalności, od badań, przez produkcję aż po działania zwiększające świadomość społeczną – powiedział Arkadiusz Przydatek, rzecznik prasowy Michelin Polska. – Cieszymy się, że niezależni eksperci doceniają nasz wkład w zrównoważony rozwój mobilności.
Raport Michelin „Osiągnięcia i Odpowiedzialność” za lata 2005-2006, opublikowany w 2007 r. okazał się najlepszy spośród 50 raportów zgłoszonych przez największe francuskie korporacje (m.in. Air France-KLM, Alcatel-Lucent, France Telecom, Lafarge, PSA Peugeot Citroën, Sanofi-Aventis, Suez).
Źródło: Michelin Polska
Najnowsze komentarze