Maroko aktywnie zabiega o utworzenie w tym kraju tak zwanej gigafabryki, czyli fabryki produkującej akumulatory do samochodów elektrycznych. Kraj ten intensywnie rozwija sektor motoryzacyjny, korzystając z bliskości Europy może stanowić ważne ogniwo w europejskim łańcuchu produkcji i logistyki.
Do końca 2022 roku Maroko zamierza podpisać umowę na lokalizacje w tym kraju gigafabryki akumulatorów. Planowane zakłady mają pomoć w rozwijaniu sektora motoryzacyjnego, wykorzystaniu energii odnawialnej, w którą kraj ten inwestuje od dłuższego czasu oraz lokalnych surowców.
Zobacz: Maroko liderem eksportu samochodów w regionie
Fabryka miałaby zaopatrywać między innymi Citroëna, który planuje podwoić swoje zdolności produkcyjne w tutejszych zakładach. Niewykluczone również, że z produkcji w Maroku skorzysta grupa Renault.
W Maroku funkcjonuje łącznie ponad 250 producentów związanych z przemysłem samochodowym a wartość eksportu przewyższa m.in. sprzedaż fosforanów. Do maja br. sprzedaż sektora wyniosła ponad 4 mld dolarów, co oznacza wzrost o 24% w stosunku do zeszłego roku. 80% produkcji jest eksportowana. Maroko stawia również na inne nowoczesne technologie i rozwija przemysł lotniczy. Funkcjonuje tuż aż 140 zakładów i firm, które dostarczają części i podzespoły do samolotów.
Zobacz: Maroko zaprasza inwestorów z branży motoryzacyjnej
Dogodna lokalizacja, niskie koszty siły roboczej oraz sprawna logistyka sprawiają, że Maroko przyciąga kolejne inwestycje i staje się jednym z najnowocześniejszych krajów regionu. Pieniądze, pozyskane z inwestycji są inwestowane, m.in. w rozwój kraju w tym w edukację.
https://www.youtube.com/watch?v=VLwi1bxpZnQ
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze