* Po raz trzeci z rzędu Renault Classic weźmie udział w Rajdzie Monte-Carlo Samochodów Historycznych.
* Edycja 2013 tego rajdu będzie okazją do uczczenia 40 rocznicy potrójnego zwycięstwa Alpine-Renault w Rajdzie Monte-Carlo. To całkowicie zawładnięcie podium przez Berlinette, na którego najwyższym stopniu stanęli wówczas Jean-Claude Andruet i Michele Espinosi-Petit, w znacznym stopniu przyczyniło się do zdobycia przez Alpine-Renault tytułu Rajdowego Mistrza Świata w 1973 roku.
* Team Renault Classic przygotował do bieżącej edycji rajdu aż pięć egzemplarzy Alpine-Renault A110, za kierownicą których zasiądą tacy legendarni kierowcy jak wyżej wymieniony zwycięzca z 1973 roku czy też Jean Ragnotti, Jean Vinatier oraz Alain Serpaggi.
* Udział tych pięciu aut jest równocześnie uroczystym powitaniem zapowiedzianego w listopadzie ubiegłego roku nowego wcielenia Alpine.
* Rajd rozpocznie się 27. stycznia w Reims, a zakończy 1. lutego w Monako.
Renault Classic powraca w całej swej okazałości z okazji 16. edycji Rajdu Monte-Carlo Samochodów Historycznych. Na starcie tego legendarnego rajdu pojawi się aż pięć egzemplarzy Alpine-Renault A110 „Berlinette”.
Nie mniej atrakcyjnie prezentują się poszczególne załogi:
– Nr 01: Jean-Vinatier / Jean-François Jacob w A110 1300
– Nr 15: Carlos Tavares / Jean Pascal Dauce w A110 1300
– Nr 18: Jean-Claude Andruet / Michele Espinosi-Petit w A110 1600S
– Nr 21: Alain Serpaggi / Jean-Pierre Prévost w A110 1300
– Nr 36: Jean Ragnotti / Francis Mercier w A110 1800 (grupa 4)
Team Renault Classic ze swymi pięcioma załogami wystartuje z Reims w niedzielę 27. stycznia, aby przez Valence i Gap (Francja) dotrzeć do Monako w dniu 1. lutego.
Udział Renault w tym rajdzie, już trzeci rok z rzędu, będzie okazją do uczczenia licznych zwycięstw, w które obfitował rok 1973:
– zwycięstwo załogi Andruet-Espinosi za kierownicą Alpine-Renault w Rajdzie Monte-Carlo
– potrójne zwycięstwo w tym samym Rajdzie Monte-Carlo dla Alpine-Renault
– tytuł Rajdowego Mistrza Świata dla Alpine-Renault
Udział pięciu Alpine A110 jest równocześnie uroczystym powitaniem zapowiedzianego w listopadzie ubiegłego roku nowego wcielenia Alpine.
Kilka słów o kierowcach…
Jean VINATIER (wspólnie z Jean-François JACOBEM)
Pierwszy oficjalny kierowca Renault, występujący w barwach marki od 1964 do 1971 roku. Zwyciężył między innymi w Rajdzie Korsyki w 1964 roku za kierownicą Renault 8 Gordini i zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Francji w 1969 roku (Alpine-Renault A110). Za kierownicą Alpine-Renault został on, wraz ze Stirlingiem Mossem i Ianem Appleyardem, jednym z zaledwie trzech kierowców – zdobywców tzw. Złotego Pucharu, przyznawanego w nagrodę za trzy zwycięstwa z rzędu w Rajdzie Coupe des Alpes (w 1968, 1969 i 1971 roku, gdyż w 1970 rajd ten się nie odbył).
* Lista sukcesów:
1953 Zwycięstwo w kategorii Sport 500 w wyścigu Bol d’Or (za kierownicą Citroena 2CV)
1958 Zwycięzca Pucharu Total
1959 Zwycięzca w kategorii tourisme w Rajdzie Wybrzeża Kości Słoniowej i zdobywca 2. miejsca w reprezentowanej kategorii w wyścigu Mille Miglia (za kierownicą Renault Dauphine)
1964 Zwycięzca Rajdu Korsyki (za kierownicą Renault 8 Gordini)
1965 Zwycięzca Rajdu Lyon-Charbonnières (za kierownicą Renault 8 Gordini) i zdobywca 2. miejsca w Rajdzie San Marino
1966 Zwycięzca Rajdu Critérium des Cévennes (za kierownicą Alpine-Renault A110)
1967 Zwycięzca w reprezentowanej kategorii w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (za kierownicą Alpine-Renault A210)
1968 Zwycięzca Rajdu Coupe des Alpes (za kierownicą Alpine-Renault A110), Rajdu Critérium des Cévennes, Rajdu Vercors-Vivarais i Rajdu Czechosłowacji
1969 Rajdowy Mistrz Francji (za kierownicą Alpine A110)
1971 Zwycięzca Rajdu Coupe des Alpes
Carlos TAVARES (wspólnie z Jean-Pascalem DAUCEM)
Carlos Tavares jest od 2011 roku zastępcą dyrektora generalnego ds. operacyjnych Grupy Renault. Wierny od 30 lat swojemu zamiłowaniu do sportów samochodowych i swojemu przywiązaniu do historycznego bogactwa marki Alpine, Carlos Tavares osobiście dołączył do teamu Renault Classic, aby przeżyć unikalne emocje, jakich dostarcza Alpine.
* Lista sukcesów:
1997 Mistrz Francji w klasie Super Touring, w kategorii 2 (również w roku 1998)
1999 6. miejsce w Mistrzostwach Francji w klasie Super Touring, w kategorii 1
2000 Wicemistrz Francji w klasie Super Touring, w kategorii B
2001 3. miejsce w Mistrzostwach Francji w klasie Super Touring Promotion
2002 2. miejsce w Grupie A Wyścigowego Pucharu Francji
2003 2. miejsce w Grupie A i 2. miejsce w Grupie D Wyścigowego Pucharu Francji
2004 Mistrz Wyścigowego Pucharu Francji w Grupie A
2005 Mistrz V2V Sprint Moderne w Grupie A
2006 3. miejsce w wyścigu serii EuroBOSS Masters
2007 Mistrz w wyścigu serii EuroBOSS Masters
2008 4. miejsce w wyścigu serii EuroBOSS Masters
2009 Wicemistrz w wyścigu serii EuroBOSS Masters (również w roku 2010)
2011 3. miejsce w wyścigu Boss GP Formula
2012 4. miejsce w wyścigu Euro Boss Formula
Jean-Claude ANDRUET (wspólnie z Michèle Espinosi-Petit)
Jean-Claude Andruet stał się znany szerokiej publiczności w 1965 roku, po zwycięstwie w wyścigu Critérium des Aspirants na zakończenie sezonu spędzonego za kierownicą Renault 8 Gordini. Jednak już w następnym roku jego udział w imprezach samochodowych ulega znacznemu rozszerzeniu: Puchar Gordini, rajdy, wyścigi na torach.
* Lista sukcesów:
1967 Dołącza do oficjalnego teamu Alpine-Renault.
Ściga się najczęściej Alpine 1300 GT, odnosząc zwycięstwa grupowe i zdobywając bardzo zaszczytne miejsca w klasyfikacjach generalnych (Rajd Coupe des Alpes, Rajd Critérium des Cévennes, Rajd Mont Blanc, itd.).
Zwieńczeniem tego bardzo udanego sezonu jest zwycięstwo w Shell Challenge
1968 Rajdowy Mistrz Francji za kierownicą Alpine-Renault oraz zwycięstwa w Rajdzie Korsyki, Rajdzie Mont Blanc
Zwycięzca – wspólnie z Jean-Pierre Nicolas – w klasie do 1000 cm³ w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, Alpine 1000 cm³
1970 Rajdowy Mistrz Europy
1972 Zwycięzca Rajdu Korsyki, Rajdu Lyon-Charbonnière i Rajdu Ronde Cevenole
1973 Zwycięzca Rajdu Monte-Carlo i zwycięzca – za kierownicą Alpine-Renault – Rajdowych Mistrzostw Świata
Alain SERPAGGI (wspólnie z Jean-Pierre’em PREVOSTEM)
* Lista sukcesów:
1970 4. miejsce w Mistrzostwach Francji Formuły Renault
1971 2. miejsce w Mistrzostwach Francji Formuły Renault
1972 Mistrz Europy Formuły 3 za kierownicą Alpine-Renault
1973 Wicemistrz Francji Formuły 3
1974 Mistrz Formuły 2 za kierownicą ELF 2 BMW
1974 Wyścig na 1000 km na torze Monza / 8. miejsce w klasyfikacji ogólnej, Ligier Maserati
1974 Mistrz Europy kierowców w wyścigach prototypów 2 l (Alpine-Renault)
1975-1995 Kierowca i specjalista w zakresie dostrajania pojazdów rajdowych Alpine
1985 Rajdowy Mistrz Francji w 2. lidze (Renault 5 turbo)
Brał również udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans: w 1989 r., ALD Cosworth, w 1974 r. Ligier Maserati, w 1973 r. Ferrari Daytona, w 1969 r. Alpine A210 i w 1968 r. Alpine A210.
Jean RAGNOTTI (wspólnie z Francisem MERCIEREM)
Jean Ragnotti, szczególnie wierny marce Renault, jest obecnie znanym przez publiczność ambasadorem firmy, cenionym ze względu na doskonałe kontakty w świecie sportu.
* Lista sukcesów:
1969 Pierwsze zwycięstwo grupowe w Rajdzie Korsyki
1970 2. miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Francji
1971 Zwycięstwo w Rajdzie Monte-Carlo w Grupie 2
1975 2. miejsce w Mistrzostwach Europy Formuły Renault
1977 Mistrz Francji w rallycrossie, Alpine A310 V6
1978 2. miejsce w Rajdzie Monte-Carlo w Grupie 2, R5 Alpine; 4. miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, Alpine A442
1980 Rajdowy Mistrz Francji, R5 Alpine i Turbo
1981-1982 Dwa zwycięstwa w Rajdzie Korsyki, R5 Turbo
1984 Rajdowy Mistrz Francji, R5 Turbo
1985 Zwycięstwa w Rajdzie Korsyki, 24-godzinnym Rajdzie Ypres i w Rajdzie Tour de France, Maxi 5 Turbo
1987 2. miejsce w klasyfikacji kierowców rajdowych w Rajdowych Mistrzostwach Świata, R11 Turbo
1988 Mistrz Francji we Francuskich Mistrzostwach Super Production, R21 Turbo 4X4
1990 Mistrz Francji w Grupie N, R5 GT Turbo
1991 Mistrz Francji w kategorii pojazdów 2-litrowych z napędem na 2 koła
1992 2. miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Francji
1993 Mistrz Francji w klasyfikacji kierowców rajdowych w kategorii pojazdów 2-litrowych
1994 Mistrz Francji w klasyfikacji kierowców rajdowych w kategorii pojazdów 2-litrowych
1995 Zwycięstwo w Rajdzie Monte-Carlo w kategorii pojazdów z napędem na 2 koła
Renault pragnie niniejszym wyrazić swoje podziękowania firmom Elf, Michelin i Tissot, oficjalnym partnerom Renault Classic Team.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze