Michał Streer, utytułowany kierowca rajdowy, licencjonowany instruktor techniki jazdy. Prowadzi szkołę Streer Driving Academy (www.streer.pl), w której szkoli właścicieli sportowych samochodów jak jeździć dynamicznie ale bezpiecznie. Udział w Rajdzie 7 Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza w 2023 był jego powrotem do rajdówki po 9 latach przerwy.
Od 2001 roku ścigał się w rajdach w ramach Pucharu oraz Mistrzostw Polski. Udało mu się wywalczyć kilkadziesiąt pucharów, z których najważniejsze to tytuł V-ce Mistrza Polski w Pucharze Peugeot, oraz zdobywać 1 miejsce w swojej klasie w Rajdzie Polski, również gdy był eliminacją Mistrzostw Świata (WRC).
Karolina Szulęcka-Streer, pilotka rajdowa debiutantka, od lat związana z motoryzacją. Zawodowo dyrektor marketingu salonów Ferrari, Maserati, Pagani, Bugatti, Koenigsegg oraz konceptu La Squadra w Katowicach. Licencję rajdową uzyskała na miesiąc przed samym Rajdem.
Karolina i Michał, odkąd się poznali, startują systematycznie w rajdowych imprezach towarzyskich – Rajd Żubrów, który co roku odbywa się w Zakopanem w okolicy października lub jako samochód funkcyjny między innymi podczas Rajdu Memoriał J. Kuliga oraz M. Bublewicza. W tym roku, pół roku po ślubie, postanowili wystartować w rajdzie jako załoga rajdówki.
Zdecydowali się na samochód Peugeot 208 Rally4. 1.020 kg wagi, 230 KM, napęd na przód. W swojej, 2 klasie, walczyli z 16 innymi załogami na łącznie 24 załogi z napędem na jedną oś przy łącznej ilości 44 załóg startujących w Rajdzie.
Najciekawszy OS?
Michał: Chyba OS Brzegi, gdyż był najbardziej nieprzewidywalny, sporo cięć, szutrowy łącznik no i był najdłuższy.
Karolina: Generalnie każdy z OS był inny i ciekawy, jednak dla mnie najlepszym ze wszystkich okazały się Brzegi. Bałam się ich, bo wydawały mi się najtrudniejsze technicznie i najszybsze, przy bardzo różnych przyczepnościach podłoża… Niemniej jak widać po wynikach, Michał poradził sobie z nimi znakomicie.
Największe zaskoczenie rajdu?
Karolina: Hmmm… To jak pojechaliśmy. Po pierwszym OS byłam w szoku jak świetnie nam się współgrało w rajdówce. Nie mieliśmy żadnych założeń oraz oczekiwań, zapisując się na rajd. Niemniej już po zakończeniu rajdu bardzo dużo ludzi gratulowało nam jakości przejazdów – efektownych, a jednocześnie bardzo szybkich odcinków specjalnych. Jestem po prostu bardzo dumna z Michała i z siebie :-) To był mój debiut w roli pilota i chyba poradziłam sobie całkiem dobrze.
Michał: Karolina dala radę, jakby startowała już któryś raz :-) No i nie myślałem ze ta edycja będzie aż tak wymagająca.
Jak oceniasz wybór samochodu?
Karolina: Mieliśmy spory dylemat na początku ale mi najbliżej było do Peugeot 208 Rally4 od początku. Byłam pewna, że ośką będzie nam się najlepiej jechało.
Michał: 208 Rally4 okazał się świetnym wyborem, były przymiarki do mocniejszych samochodów, ale finalnie bardzo się cieszę, że padło na samochód z Rallylab. Świetnie prowadzący się Peugeot zrobił na mnie ogromne wrażenie pod katem trakcyjnym i zawieszenia. Mieliśmy super sprzęt oraz świetne opony Pirelli.
Chcielibyśmy podkreślić i w tym miejscu podziękować naszym sponsorom (Iteo, Noble Place oraz Pirelli Polska) i wszystkim znajomym którzy na odwiedzili w parku serwisowym oraz obcym osobom, które na trasie kibicowały naszej załodze.
www.iteo.pl
www.nobleplace.pl
www.pirelli.com
źródło: Zespół Mchała Streera
Najnowsze komentarze