Ustanowiony w kwietniu rekord sprzedaży, najwyższy wynik w całej historii obecności Peugeota w Czechach, przetrwał miesiąc. Sprzedaż 1.292 samochodów była tylko przygrywką przed tym, co miało się wydarzyć w maju.
Piąty miesiąc bieżącego roku zaowocował wynikiem o aż 132 samochody lepszym, aniżeli rekordowy kwiecień. W maju zarejestrowano w Czechach 1.424 samochody sygnowane kroczącym lwem. A najciekawsze jest to, że w maju sprzedaż samochodów w Czechach okazała się o 4% niższa od wyników z maja 2017 roku. Francuska marka zwiększyła w tym samym czasie sprzedaż o 39,9% i wykroiła dla siebie 5,18% czeskiego rynku. To wynik najlepszy od czterech lat!
Sprzedaż Peugeota ponownie została zdominowana przez modele typu SUV, w szczególności przez najlepiej sprzedającego się małego SUV-a w Czechach – Peugeota 2008.
W gamie samochodów osobowych w maju zarejestrowano u naszych południowo-zachodnich sąsiadów 1.185 samochodów Peugeot. Przełożyło się to na udział w rynku na poziomie 4,61% i szóste miejsce w rankingu producentów samochodów. W porównaniu do maja 2017 roku, jest to wzrost o 50,8%.
„Zainteresowanie klientów naszymi modelami SUV jest nadal bardzo wysokie, dlatego z zadowoleniem przyjęliśmy niedawną decyzję PSA o zwiększeniu mocy produkcyjnych. Rosnąca sprzedaż Peugeotów 3008 i 5008, to niewątpliwie efekt akcji Peugeot Emotion Day. Z kolei Peugeot 2008 znacząco wpłynął na ogólną sprzedaż – był w maju naszym liderem sprzedaży w gamie samochodów osobowych” – skomentował Marco Venturini, szef Peugeota w Czechach.
W porównaniu z samochodami osobowymi, wyniki w gamie lekkich samochodów dostawczych Peugeota wzrosły w maju nieznacznie: o 3%. Zarejestrowano 239 samochodów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 13,45% i drugą pozycję w rankingu marek, ale dzięki silnej sprzedaży od początku roku Peugeot w maju osiągnął najwyższą pozycję w tej kategorii lekkich samochodów dostawczych.
W sumie w pierwszych pięciu miesiącach 2018 r. Peugeot zarejestrował w Republice Czeskiej 5.797 pojazdów, tj. o 783 samochody i 15,6% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział w rynku wzrósł o 0,6 punktu procentowego, osiągając 4,6%. Szóste miejsce w rankingu marek samochodowych jest o jedną pozycję lepsze, niż przed rokiem.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze