Jest nieduży, oszczędny i bardzo dynamiczny. Nowy silnik 1.0 TCe, który trafił pod maskę Dacii Duster zapowiada się bardzo ciekawie.
Nowa Dacia Duster 1.0 TCe nie będzie na pewno liderem dynamiki w segmencie, ale też nie o to chodziło producentowi. Samochód ma zapewniać sprawne poruszanie się po mieście i w warunkach terenowych a do tego ten niewielki silnik nadaje się akurat bardzo dobrze. W tej chwili testujemy go w nieco mniejszym Renault Clio V i jesteśmy zachwyceni zarówno kulturą pracy jak i dynamiką.
Raczej do miasta niż na autostradę
Silnik 1.0 TCe to dzisiaj podstawowa jednostka napędowa w Dacii Duster. Samochód rozpędza się z nim do 168 km/h ale zapewne mało kto będzie tym autem jeździł z takimi prędkościami po autostradach, zwłaszcza, że zastosowano 5-biegową skrzynię manualną. Głównym przeznaczeniem Dustera w takim wariancie jest raczej miasto.
Dynamika lepsza niż 1.6 110 KM
Silnik 1.0 TCe jest jednostką trzycylindrową, wyposażoną w turbosprężarkę. Osiąga 160 Nm przy 2750 obrotów, co oznacza, że nie trzeba go bardzo wysoko „kręcić” aby dynamicznie jeździć. Realne zużycie paliwa w Dusterze pozostaje zagadką, ale jedno jest pewne – charakterystyka silnika zapewnia lepsze wrażenia z jazdy niż nieco mocniejsza jednostka 1.6 110 KM. To dzięki sprężarce.
Gaz do Dustera 1.0 TCe?
Minusem 1.0 TCe jest konieczność stosowania droższych instalacji gazowych oraz niewielkie, ale widoczne zużycie benzyny w czasie pracy takiej instalacji.
Pierwsza jazda testowa
Czekamy na pierwsze jazdy testowe nowego Dustera. W ciągu kilku tygodni powinniśmy móc opublikować pierwszy test tego samochodu.
https://www.youtube.com/watch?v=dQ83AlF5BDk
Najnowsze komentarze