Szczególnie dobre wyniki Stellantis osiągnął we wrześniu w Holandii. W porównaniu z tym samym okresem 2022 roku całkowita liczba rejestracji samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych (LCV) marek skupionych w koncernie Stellantis wzrosła w tym kraju o 25,2%, przy łącznym wzroście rynku o 16,3%. Liczby te to łączny efekt wzrostu sprzedaży Stellantis na rynku samochodów osobowych o 16,3% w porównaniu do roku ubiegłego oraz wzrostu liczby rejestracji w segmencie samochodów dostawczych o aż 54,8%.
Dominacja w segmencie B
We wrześniu pozycja Stellantis w segmencie B i SUV-B pozostała silna, a modele takie jak Peugeot 208 i Opel Corsa w segmencie B oraz Peugeot 2008 i Opel Mokka w segmencie SUV-B nadal zajmują czołowe pozycje w swoich segmenty rynku.
Poza tym całkiem nowy Jeep Avenger również może liczyć na spore zainteresowanie. Przy łącznej liczbie 561 rejestracji, z czego 282 przypadły na wrzesień, dostawy w 100% elektrycznego modelu B-SUV – Samochodu Roku 2023 – rozpoczęły się pomyślnie.
Stellantis jest liderem segmentu pojazdów elektrycznych
Stellantis pozostaje niekwestionowanym liderem rynku w Holandii pod względem sprzedaży modeli elektrycznych zasilanych z akumulatorów (łącznie samochodów osobowych i dostawczych) z udziałem w rynku na poziomie 20,6%.
Dzieje się tak częściowo dzięki zróżnicowanej gamie pojazdów elektrycznych w ofercie Stellantis: od miejskiego Fiata 500e przez przestronnego Opla Astra-e i praktycznego Citroëna ë-Berlingo po wielofunkcyjnego Opla Vivaro Electric. Wyżej wymienione modele – liderzy sprzedaż – Peugeot 208, 2008, Opel Corsa i Mokka, są również dostępne z napędem w pełni elektrycznym.
Na tym jednak się nie kończy: w nadchodzących latach oferta zelektryfikowanych modeli Stellantis zostanie znacznie poszerzona.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze