Trudno nadążyć za podwyżkami w ofertach producentów. Od debiutu Citroena C4, ceny modelu wzrosły już dwukrotnie a wersji elektrycznej trzykrotnie. Cena e-C4 zwiększyła się już łącznie o 12.400 zł i wynosi obecnie 137.400 zł. Benzynowy model w wersji podstawowej kosztuje o 2500 zł więcej niż w momencie debiutu. Ile trzeba wydać na najtańszy model z klimatyzacją?
Nowy Citroën C4 w wariancie Live Pack kosztuje w polskich salonach dealerskich 75.800 zł (zobacz cennik). Katalog rozpoczyna samochód napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra, który generuje 100 KM mocy, ale w gamie znajdziemy również 130 i 155-konne jednostki PureTech oraz dwa diesle 1.5 Blue HDi o mocy 110 oraz 130 KM. Słabsze wersje sprzężono z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Automat zamówimy dla silników o mocy 130 i 155 KM.
Podczas przechodzenia kolejnych etapów konfiguracji okaże się, że potrzebujemy jeszcze 900 zł na „bazowy” lakier nadwozia Blanc Banquise. Zgodnie z cennikiem z lipca 2021 roku, dopłaty nie wymaga szara wersja kolorystyczna Gris Acier, ale w konfiguratorze zmiana kosztowała 2500 zł. We Francji jako podstawę przyjęto pomarańczowy Brun Caramel. W cenie początkowej zawarto 16-calowe obręcze stalowe. Aluminiowe 18-tki są standardem od drugiego poziomu wykończenia Feel.
Nowy Citroën C4 kontra Peugeot 308 i Renault Mégane. Jak sprzedają się popularne kompakty?
Seryjne wyposażenie kompaktowego Citroena C4 obejmuje m.in. LED-owe światła do jazdy, lampy tylne LED 3D, elektryczne szyby, kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10-cali z możliwością klonowania ekranu smartfona, system audio z 4 głośnikami i klimatyzację manualną.
Nie zabrakło tempomatu oraz podstawowego zakresu elektronicznych pomocników prowadzenia (system rozpoznawania znaków drogowych, system utrzymania w pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy i system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych oraz rowerzystów).
Najnowsze komentarze