Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-07-03
w DS, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
595 45
A A
0

Warto przeczytać!

Przegląd rynku. Tani samochód na dojazdy do pracy za 10 tysięcy złotych z silnikiem diesla

Nowy Nissan Qashqai uznany najbardziej niezawodnym samochodem w Wielkiej Brytanii

Blisko 700 tysięcy samochodów Citroën, Opel i Peugeot do serwisu! Wielka akcja naprawcza silników 1.2

Fiat zebrał 95 ton żywności dla potrzebujących w Brazylii

Czy benzynowe silniki turbo mogą być oszczędne? Postanowiliśmy sprawdzić, ile przy ekonomicznej jeździe pali nasz redakcyjny SUV.

DS Automobiles to marka premium koncernu Stellantis, produkująca luksusowe awangardowe samochody DS. Powstała w roku 2014 a jej najpopularniejszym modelem jest SUV – DS 7 Crossback. Można go coraz częściej spotkać także w Polsce.

Nasza testowa trasa o długości 662 kilometrów wiodła z Gdańska przez Warszawę do Pszczyny z kilkoma postojami. Pomiar zrealizowaliśmy poprzez tankowanie do pełna, przejechanie dystansu testowego i ponowne tankowanie, na tej samej sieci stacji.

Trasa testowa obejmowała drogi szybkiego ruchu, autostradę i drogi miejskie. Prędkość maksymalna nie przekraczała ograniczenia na danym odcinku, natomiast prędkość bieżąca wynikała z warunków na drodze – ze zwykłym w takich wypadkach kilkunastokrotnym wyprzedzaniem wolniej jadących aut, ale też jazdą w korkach. Z uwagi na panujące temperatury system start stop pozostawał wyłączony, a klimatyzacja pracowała na wysokich obrotach. Średnia prędkość z całej trasy to 69 km/h, efekt dużego ruchu, jazdy przez zakorkowaną Warszawę i kilku korków po drodze.

Zobacz: Nowe luksusowe samochody DS Automobiles. Sprawdź ofertę

Nasz redakcyjny DS 7 Crossback wyposażony jest w silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów EAT8. Samochód został zatankowany w Trójmieście, paliwo PB95, do pełna, na stacji BP. Po przejechaniu 662 kilometrów zatankowaliśmy go ponownie.  Do baku weszło 47,41 litra. Jak więc wypadło realne spalanie? Wynik to 7,1 litra na 100 kilometrów, co – biorąc pod uwagę rozmiar samochodu, warunki na zewnątrz i ukształtowanie terenu – wypada bardzo dobrze. Komputer pokazał wynik zbliżony, 7,2 litra na 100.

Przepis na oszczędną jazdę w przypadku turbobenzyny jest stosunkowo prosty: przede wszystkim utrzymywanie stałej prędkości i płynna jazda (dość trudna na naszych drogach, na których prędkości poszczególnych pojazdów mocno się różnią). Nie bez znaczenia będzie też wybrana prędkość maksymalna.

Zobacz: Czym się różni DS 7 Crossback od DS 7? 

Na koniec jeszcze jedna refleksja: DS 7 Crossback jest autem stworzonym do długich podróży. Komfortowe zawieszenie, duże wygodne fotele i dobre wyciszenie wnętrza sprawiają, że po kilkuset kilometrach nie czuć tego długiego wyjazdu. Na komfort jazdy mają też wpływ opony, w naszym przypadku Michelin Crossclimate 2, ciche i całoroczne, to jeden z lepszych wyborów dla tego typu samochodu. Poprzedniej generacji używamy na naszym Kadjarze i Xantii, będą też na XM.

Pojawienie się nowej generacji DS 7 sprawi, że na rynku wtórnym pojawi się więcej ofert tego udanego SUVa. Oprócz dużej dawki komfortu oferuje też świetne materiały wewnątrz i niepowtarzalny, artystyczny wręcz design, którego nie spotkacie w żadnym innym samochodzie. Może więc warto się rozejrzeć za DS? W poszukiwaniach wymarzonego egzemplarza może pomóc Wam Grzegorz Łukasik, DS Expert Advisor: [email protected].


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 7 CrossbackDS Automobiles
Udostepnij220Tweet137Udostepnij38
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.