Dacia Duster 1.3 TCe 150 z automatyczną skrzynią biegów trafiła na krótki test do naszej redakcji. Po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów w różnych warunkach możemy powiedzieć, jak wygląda spalanie i zachowanie tego samochodu.
Dacia Duster, która trafiła do naszej redakcji, jest wyposażona w znakomity silnik 1.3 TCe o mocy 150 KM. Nie robi on może z SUV-a wyścigówki, jednak pozwala na dynamiczną i bezpieczną jazdę w praktycznie każdych warunkach. Automatyczna skrzynia biegów powoduje, że Duster ma napęd tylko na przednią oś (nie ma możliwości zamówienia jednocześnie 4×4 oraz automatu), więc nie będzie to połączenie dla miłośników cięższego terenu, ale zdecydowanej większości kierowców wystarczy.
Nasz testowy Duster ma na liczniku 17 tysięcy kilometrów i Bóg raczy wiedzieć ilu kierowców testowych przed nami. Mimo, że jest używany raczej w trudnych warunkach, nie widać po nim żadnych śladów zużycia i wszystko zdaje się działać tak, jak w nowym aucie. Nie ma tu ani skrzypiących plastików, ani jakichś niedoróbek – wszystko wygląda na solidne. Autem jeździ się bardzo przyjemnie, jeśli trzeba można szybko i bezpiecznie wyprzedzić lub jechać szybkim tempem, mimo aerodynamiki zbliżonej do cegły.
Zobacz: Testy samochodów Dacia Duster, Jogger, Sandero oraz innych
Kolory z nowej palety Dacii, kolory ziemi, przyciągają uwagę a auto pięknie prezentuje się i na drodze i w zieleni. Lakier ładnie kontrastuje też zarówno ze starą jak i nowoczesną zabudową. Trudno mieć zastrzeżenia do napędu i do skrzyni, siedzenia zapewniają przyzwoity komfort, zawieszenie nie jest twarde a wyciszenie, chociaż może nie najlepsze, daje radę do 130–140 km/h można rozmawiać bez krzyków. Duster to jedno z niewielu aut, gdzie są jeszcze klasyczne analogowe zegary a nawigacja według dzisiejszych standardów ma już trochę mały ekran.
Zobacz: Wiadomości wyłącznie na temat samochodów Dacia
Jak więc wygląda spalanie? Na całej trasie testowe, ponad tysiąca kilometrów, tankowaliśmy auto dwukrotnie – średnia z autostrady, drogi szybkiego ruchu, dróg podmiejskich, terenu i miasta wyszła 7,3 litra na 100 kilometrów. Przyzwoicie, jeśli weźmie się pod uwagę, że nie było żadnego używania trybu ECO, auto jeździło dynamicznie i szybko, nie próbowaliśmy jakiejś ekonomicznej jazdy. A ponieważ przed nami jeszcze ponad 600 kilometrów do pokonania, to spróbujemy teraz wariantu jazdy delikatniej i porównamy, jak wypada w porównaniu do szybkich przejazdów.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje, wyprzedaże
Najnowsze komentarze