Europejskie rynki rosły w marcu 2023 r. Sprzedaż, ze względu na utrzymujący się popyt, poszła do góry i wiele krajów odnotowało bardzo silne wzrosty. Wynika to m.in. z polepszenia się sytuacji z dostawami oraz w pewien sposób w nacisku producentów na realizację wyników w I kwartale. Duży sukces odniosła marka Dacia.
W marcu 2023 roku rejestracje nowych samochodów w Unii Europejskiej wzrosły o +28,8% w porównaniu do marca 2022 roku, osiągając poziom 1.087.939 sztuk.
W okresie styczeń-marzec 2023 r:
- zarejestrowano łącznie 2.650.711 sztuk, co oznacza wzrost o +17,9% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku;
- wzrosty rejestracji nowych samochodów w porównaniu do okresu styczeń-marzec 2022 r. odnotowano w Hiszpanii (+44,5%), we Włoszech (+26,2%) i we Francji (+15,2%) oraz w Niemczech (+6,5%).
- Spośród wszystkich samochodów zarejestrowanych w UE 320.987 sztuk było w pełni elektrycznych, 189.350 sztuk hybrydowych typu plug-in i 668.028 samochodów hybrydowych
Jeśli chodzi o producentów samochodów, najwięcej nowych samochodów zarejestrowanych w całej Europie reprezentowała Grupa VW z 818.891 sztukami, wzrost +24,4%, następnie Grupa STELANTIS z 574.879 sztukami, wzrost +9,7% i Grupa Renault z 306.336 sztukami, wzrost +26,4% (w tym DACIA: 146.858 sztuk, wzrost +41,8% w porównaniu do okresu styczeń-marzec 2022).
Zwraca uwagę bardzo duży wzrost marki Dacia, która bije kolejne rekordy na europejskich rynkach: rośnie sprzedaż takich modeli jak Duster, Sandero i Jogger. Wciąż niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się również elektryczny Spring. Dacia optymalizuje swoje moce przenosząc produkcję małych samochodów do Maroka, pozostawiając w Mioveni w Rumunii swoje najbardziej dochodowe i największe modele.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze