Lancia ma ambitne plany rozwoju na najbliższe lata. Już od 2024 w Europie zostanie uruchomiona sieć salonów marki.
Lancia chce w 2024 roku zacząć sprzedawać znacznie więcej niż do tej pory. Przygotowuje się do uruchomienia nowych salonów oraz kampanii promocyjnej w sieci. W odwodzie czekają nowe modele, które mają w tym pomóc. Oto plan strategiczny:
Pojawienie się Lancii najpierw w Niemczech, a teraz w Hiszpanii jest kolejnym krokiem renesansu marki w kierunku jej internacjonalizacji i stanowi część solidnej i ambitnej mapy drogowej, która posuwa się naprzód, zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward”.
Do pierwszej połowy 2024 roku marka będzie miała 70 nowych dealerów w Europie w 70 głównych miastach europejskich, a pierwsze 40 listów intencyjnych zostało już podpisanych. Strategia zakłada nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji, z 50% udziałem sprzedaży online i wybraną liczbą sprzedawców detalicznych w oparciu o kluczową koncepcję Lancia Renaissance: bezkompromisową jakość.
Nowe salony zapewnią klientom całkowicie wciągające doświadczenie, zarówno online, jak i offline, odtwarzając atmosferę „domowego zacisza” dzięki materiałom, kolorom i dbałości o szczegóły, inspirowane włoską architekturą i wzornictwem.
W ramach 10-letniego planu strategicznego Lancia przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, po jednym co dwa lata, począwszy od 2024 r. wraz z wprowadzeniem Nowego Ypsilona. Od 2026 r. Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od 2028 r. będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne.
Plan strategiczny będzie przywiązywał dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, o czym świadczy wykorzystanie innowacyjnych materiałów: 50% powierzchni dotykowych będzie ekologicznych.
Nie wiadomo na razie jak będzie wyglądać sieć sprzedaży Lancii w Polsce, jednak przymiarki do powstania salonów trwają. Obecnie w ramach grupy Stellantis funkcjonują dwie marki premium: DS Automobiles oraz Alfa Romeo. Lancia ma być trzecia.
Najnowsze komentarze